Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این اطلاعیه باقدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و آغاز به کار مشاغل کم خطر همراه با التزام به رعایت دستورالعملهای بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درسراسر کشور و از تاریخ 30 فروردین در تهران برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تاکید شده که موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از 95 درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در اطلاعیه شماره 5 کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا آمده که درخانه بمانید مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه بصورت موقت شوید ، دراین صورت حتما رعایت و اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند تنها تا ساعت 24 روز 5شنبه 28فروردین فرصت دارند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از تکمیل فرم تعهد، اخذ مجوز و تایید تعهدنامه مبنی بر الزام به رعایت دستور العمل های بهداشتی و در یافت کد می توانند شروع به فعالیت داشته باشند.

اعمال قانون بر اصناف کم خطر که مبادرت به شروع کار بدون اخذ تعهد ودریافت کد کنند و یا با بی توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی منجر به شیوع کرونا شوند، توسط دستگاه‌های نظارت بصورت قاطع صورت خواهد گرفت.

همچنین قرار است بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی - بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمراه سایر عوامل نظارتی نسبت به نظارت بر حسن اجرای شروع به فعالیت واحدهای صنفی کم خطر درشیوع کرونا واجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی مصوب و متعهد شده اقدام و اعمال قانون در برابر خاطیان خواهند کرد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرده که فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت ها و تجمع بعنوان فعالیت های پرخطر تعطیل اعلام شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل هستند. این فعالیت در حوزه اصناف شامل آرایشگاه های مردانه و زنانه ، رستوران ها ، تالار پذیرایی و سالن مراسم ، مراکز بازی ، تفریحی ، گیم نت ، قهوه خانه ها ،چایخانه ها و تریا ، اماکن اقامتی ، هتل ها ، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه های بدنسازی و ورزشی ، سینماها و کنسرت ها و... است.

کلیه هموطنان می توانند برای اطلاع ازدستورالعمل های بهداشتی و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی الکترونیک markazsalamat.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی مجوز فعالیت تعطیلی اصناف وزارت بهداشت کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد