Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@00:14:19 GMT

اعلام فرصت اصناف تهرانی برای دریافت مجوز آغاز به کار

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۸۷۸۶

اعلام فرصت اصناف تهرانی برای دریافت مجوز آغاز به کار

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره پنج خود درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند از کسبه و اصناف که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند، مؤکداً خواست تا به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند.

در این اطلاعیه ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و آغاز به کار مشاغل کم خطر همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت در سراسر کشور و از تاریخ ۳۰ فروردین در تهران برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آمده است:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنان تاکید می‌شود موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.

۲. مجددا تاکید می‌شود در خانه بمانید؛ مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه به صورت موقت شوید؛ در این صورت حتما رعایت و اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان واموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.

۳. اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند تنها تا ساعت ۲۴ روز ۵ شنبه ۲۸ فروردین فرصت دارند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از تکمیل فرم تعهد، اخذ مجوز و تایید تعهدنامه مبنی بر الزام به رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و در یافت کد می‌توانند شروع به فعالیت کنند.

۴. تاکید می‌شود اعمال قانون بر اصناف کم خطر که مبادرت به شروع کار بدون اخذ تعهد و دریافت کد کنند و یا با بی توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی منجر به شیوع کرونا شوند توسط دستگاه‌های نظارت به صورت قاطع صورت خواهد گرفت

۵. بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی - بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه سایر عوامل نظارتی نسبت به نظارت بر حسن اجرای شروع به فعالیت واحد‌های صنفی کم خطر درشیوع کرونا و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب و متعهد شده اقدام و اعمال قانون در برابر خاطیان خواهند کرد.

۶. فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع به عنوان فعالیت‌های پرخطر تعطیل اعلام شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود.

این فعالیت در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینما‌ها و کنسرت‌ها و... هستند.

۷. همه هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دستورالعمل‌های بهداشتی و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی الکترونیک markazsalamat.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیوع کرونا در ایران فعالیت اصناف کم خطر وزارت بهداشت فاصله گذاری کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد