Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@14:18:52 GMT

اقدامات قضائی مانع توقف چرخ تولید در زرند شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۸۸۰۷

اقدامات قضائی مانع توقف چرخ تولید در زرند شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی ضمن اعلام این مطلب افزود: در راستای تحقق شعار سال و حمایت همه جانبه از بنگاه های اقتصادی، کارخانجات و کارگاه های تولیدی، دستگاه قضائی برخورد قاطع با مفسدین و مخلان نظام اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.
وی با اشاره به نامگذاری  سال جدید به نام "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) اظهار داشت: نامگذاری سال جاری حکیمانه است که پس از شعارهای مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی و آمادگی جامعه در راستای تولید و رونق کسب و کارهای داخلی و پرهیز از واردات بی رویه کالاهای خارجی می تواند در راستای تبدیل تهدیدها و تحریم های دشمنان به فرصت و بهبود وضعیت تولید، اشتغال، معیشت و رفاه مردم مثمر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس دادگستری شهرستان زرند بیان کرد: سال جدید را در حالی آغاز کرده ایم که نه تنها کشور عزیزمان ایران، بلکه جهان در حال مبارزه با ویروس کروناست در این شرایط دستگاه قضا همراه و همگام با دستگاه های اجرایی برای حفظ سلامت مردم حضور فعال داشته و با تهدیدکنندگان سلامت جامعه برخورد قاطع خواهد کرد. 
حجت الاسلام محمدی افزود:  شهرستان زرند با داشتن ذخایر و معادن خدادادی و همچنین فعالیت کارخانه ها و کارگاه های تولیدی متعدد به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بشمار می رود.
وی گفت: با توجه به صنعتی بودن این شهرستان به تبع آن، ناگزیر مشکلات و معضلات مربوط به جوامع صنعتی نیز در این شهرستان وجود خواهد داشت لذا همچون سال های گذشته اجازه نخواهیم داد، چرخ تولید در این شهرستان به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی متوقف شود.
رئیس دادگستری شهرستان زرند ادامه داد: دستگاه قضائی شهرستان در سال ۹۸ در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر "رونق تولید" با هدف حمایت حقوقی و  قضائی از بخش تولید اقدام به برگزاری جلسات متعدد کرده است.
وی بیان کرد: خروجی این جلسات منجر به حل مشکلات حقوقی و قضایی بین مدیران چندین واحد صنعتی و تولیدی با پیمانکاران طرف قرارداد این شرکت ها شد که در نتیجه از بیکار شدن جمع زیادی کارگر،تکنیسین و مهندس در این شهرستان جلوگیری شد.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند اظهار داشت: اقدامات دستگاه قضائی با رویکرد پیشگیری موجب شد تا از تشکیل افزون بر ۵۰۰ پرونده قضائی و همچین برگزاری اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگری در سال گذشته جلوگیری شود و کارگران به حق و حقوق قانونی خودشان برسند.
حجت الاسلام محمدی گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی دادگستری شهرستان زرند مشکلات ایمنی معدن باب نیزو مرتفع و شرایط آغاز بکار معدن مذکور فراهم شد.
 وی افزود: یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضائی شهرستان رسیدگی به شکایات واصله در رابطه با مشکلات استخدامی پرسنل شرکت فولاد تکنیک زرند بود که اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پیشگیری از وقوع جرم جهان رهبر معظم انقلاب اسلامی معدن منویات مقام معظم رهبری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان زرند دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و فرمودند که حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

وی افزود: از مسؤولان اجرایی و قضائی درخواست کرده‌ایم که مشکلات بعضی کارخانجات که حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند ورود جدی داشته باشد.

امام جمعه الوند تاکید کرد: رکن اصلی تولید که مطالبه جدی رهبری هم هست کارگر است وقتی این‌ها به کارگر بها قائل نمی‌شوند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ وقتی کارگران را اخراج می‌کنند آیا مدعی العموم وظیفه‌ای ندارد که آنها را پاسخگو کند؟

وی با طرح این پرسش که مسؤولان قضائی استان چرا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود نمی‌کنند تاکید کرد: دستگاه قضا با مدیران واحدهایی که با زندگی مردم و کارگران بازی می‌کنند برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: رهبری معظم هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

وی با اشاره به ادامه جنایت اسرائیل در غزه عنوان کرد: بدون شک، در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است. این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز معلم یادآور شد: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد. امام (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان را «بصیرت» دانسته‌اند.

کد خبر 6089140

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه