Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید ولدی دبیر انجمن‌علمی روان‌شناسی دانشگاه شاهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت و اهداف این انجمن اظهار کرد: انجمن‌علمی روانشناسی دانشگاه ‌شاهد چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده اما تا سال گذشته اقدامات آن ماهیت علمی نداشت بنابراین با آغاز کار اعضای جدید علمی شدن برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی انجام شده توسط این انجمن از جمله مباحثی بود که مطرح شد. در مرحله اول توسعه و تقویت علمی اعضای انجمن‌علمی روان شناسی دانشگاه شاهد مورد توجه قرار گرفت؛ که در همین راستا علمی‌تر شدن فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌ها به عنوان اصلی‌ترین و اولین هدف این انجمن انتخاب شد. بنابراین به جای برنامه‌ها و همایش‌هایی که تأثیرگذاری کمی دارند، بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پایه ای و بنیادین مرتبط با رشته و مباحث روان شناسی تمرکز شد.

ولدی با اشاره به موضوعات کارگاه‌های برگزار شده گفت: زیست شناسی عصبی پایه، آشنایی و کاربرد عملی و علمی آزمون‌های شخصیت، نرم افزار spss و آمادگی کنکور تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکتری از جمله کارگاه‌هایی است که با کمک انجمن‌علمی روان‌شناسی دانشگاه شاهد برگزار شد.

دبیر انجمن‌علمی روان‌شناسی دانشگاه شاهد با تأکید بر تأثیر بسیار انجمن‌ها بر سرمایه‌های اجتماعی تشریح کرد: تمایل انجمن‌ها و سایر سیستم‌های گروهی به ایفای نقش در جامعه نیازمند آن است که سیاستگذاری‌های پایه و ابتدایی آن مبتنی بر پیش فرض‌های سالم و منطقی باشد. به طور مثال تأثیرگذاری انجمن‌های‌علمی در تعدادی از دانشگاه‌ها بسیار زیاد است که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن می‌تواند فراهم شدن بستر، شرایط و ارزش گذاری بر انجمن‌ها توسط دانشگاه باشد.

درک کاربرد رشته‌های دانشگاهی با کمک انجمن‌های‌علمی

وی ادامه داد: اما زمانی که این شرایط از سوی دانشگاه برای انجمن‌های‌علمی فراهم نباشد نمی‌توان انتظار تأثیرگذاری انجمن‌ها را داشت؛ بنابراین با فراهم شدن تمام شرایط مورد نیاز، اولین و اصلی‌ترین مسئولیت یک دانشجو در دانشگاه مباحث علمی است. در رشته روان شناسی، انجمن‌های‌علمی با توجه به علمی بودن آن می‌توانند بر کاربردی شدن علمی اکادمیک، تئوریک، توسعه و تقویت آن علم کمک کند؛ این موضوع بستری را برای دانشجویانی که صرفا تحصیل می‌کنند فراهم می‌کند تا بتوانند به صورت عملی هم تجربه کسب کنند. به طور کلی انجمن‌های‌علمی فرصتی را فراهم می‌کنند تا کاربرد رشته‌هایی مانند روان‌شناسی در جامعه درک شود.

ولدی با بیان آنکه انگیزه و هدف تأثیر بسیاری در عضویت دانشجویان در انجمن‌ها دارد گفت: لازمه افزایش تعداد دانشجویانی که بدون چشم‌داشت به فعالیت در انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌پردازند این است که علاوه برانگیزه خود آنها از سوی دانشگاه هم حمایت شوند. اما از سوی دیگر این مسئله به انتظار و نگرش اجتماع به جامعه دانشگاهی باز می‌گردد؛ درحال حاضر در بعضی از بخش‌ها نگاه جامعه به دانشگاه ضعیف شده است به همین دلیل انجمن‌های علمی در دانشگاه شاهد به سختی فعالیت می‌کنند زیرا حمایت خاصی از آنها نمی‌شود.

دبیر انجمن‌علمی روان‌شناسی دانشگاه شاهد افزود: به طور مثال برای برنامه‌ای که به سختی انجمن‌علمی مجوز آن را دریافت می‌کند در روز اجرا به دلایلی لغو می‌شود به همین دلیل انگیزه‌ای هم برای فعالان این حوزه وجود نخواهد داشت. البته یکی از عواملی که سبب شده اکثر فعالیت انجمن‌ها به فعالیت درون گروهی تبدیل شود، محدودیت‌هایی است که درمسیر فعالیت آنها قرار دارد.

وی درباره میزان و روند حمایت‌های مالی دانشگاه از اقدامات انجمن‌های‌علمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات انجمن‌علمی روان‌شناسی دانشگاه شاهد عدم حمایت‌های مالی است درواقع بیشترین سخت گیری‌ها و عدم حمایت‌ها به مباحث علمی تعلق دارد؛ این در حالی است که در سایر دانشگاه‌ها از مباحث علمی و انجمن‌ها حمایت‌های خوبی می‌شود.

ولدی درباره فواید فعالیت در انجمن‌های علمی تشریح کرد: فعالیت در این زمینه می‌تواند چندین فایده برای اعضای آن داشته باشد که می‌توان به حضور داشتن افرادی که هم‌رشته‌ای و دوستان آن‌ها هستند و به نوعی یک دغدغه مشترک دارند، آشنایی با بحث‌های کاربردی رشته‌ها و روند انجام اقدامات اداری اشاره کرد.

انتهای پیام/

342 / 320 دانشگاه شاهد انجمن علمی روان شناسی دانشگاه شاهد عدم حمایت های مالی تقویت و توسعه علم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه شاهد عدم حمایت های مالی تقویت و توسعه علم انجمن های علمی اصلی ترین انجمن ها حمایت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخورد‌های صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:
"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخورد‌های صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی