Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: همه در این دوران به صحنه آمدند و امسال در بخش کشاورزی شرایط ما از سال های قبل بهتر است.

قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ضمن اشاره به وظایف متقابل دولت و مردم در دوران مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه همزمان با بیماری و بیماری مبارزه کنیم، بیان داشت: امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان‌شاءالله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهور با بیان اینکه  برای اولین بار است که یک بیماری نامش تبدیل به یک معیار تاریخی برای محاسبات شده است و به دوران قبل و پساکرونا تقسیم شده است، تصریح کرد:  امروز مهم است که در دوران کرونا چگونه با این بیماری مقابله کنیم و بعد از پایان دوران چگونه مسائل اقتصاد را سامان دهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در این امر، دولت، همه قوا و ارکان کشور باید در کنار یکدیگر باشند. یک وظایف برعهده دولت، یک وظایفی برعهده بخش‌های دیگر حاکمیتی و بخش‌های مهمی هم برعهده مردم است. دولت باید افراد مبتلا به بیماری را را شناسایی و به بیمارستان ها، هدایت کند به سمت مراکز بهداشتی تا بیماری آنها به بخش‌های دیگر جامعه سرایت ندهد؛ وظیفه دیگر دولت مراقبت و پرستاری از بیماران است. 

وی با اشاره به اینکه، یکی از افتخارات بخش پزشکی این است که هیچ کجا بیماری که نیازمند تخت درمانی بوده به درب بسته نخورده است، بیان داشت: کشورهایی داریم که تخت داشته اما پرستار و پزشک نداشته است. ما حتی یک نمونه سراغ نداریم که کسی به بیمارستان مراجعه کند و او را برگردانده یا تخت نیاز داشته باشد یا به خاطر فقر مالی بستری نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در کشورمان درمان این بیماری به صورت رایگان بوده است، اظهار داشت: وظیفه دیگر دولت تامین نیازمندی های پزشکی بوده که در این بخش همه به میدان آمدند و در ماسک های ویژه N۹۵، لباس مخصوص (گان) و دارو هیچ نیازمندی نیست و روزانه تامین می شود. وظیفه دیگر دولت تامین مایحتاج مردم است.

وی بیان داشت: همه در این دوران به صحنه آمدند، امسال در بخش کشاورزی شرایط ما از سال های قبل بهتر است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه «شستا» شفاف شده است، بیان داشت: امروز ۸ میلیارد سهم شرکت های دولتی در بورس ارائه شده است. 

وی تاکید کرد: دستگاه های نظارتی خیلی خوب هستند، اما نظارت ما باید عام باشد، اینجا همه خودی هستند، حرف که از دهان بیرون می آید؛ نصف نیمه کار نکنیم، مگر دیوان محاسبات با دولت قهر است، دیشب رئیس کل بانک مرکزی پاسخ خوبی دادند، باید هر کسی بودجه گرفته بررسی شود.

ادامه دارد ...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور سلامت و معیشت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)