Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@14:49:26 GMT

بیش از ۲۵۹ هزار ماسک در خراسان جنوبی تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۹۲۲۳

بیش از ۲۵۹ هزار ماسک در خراسان جنوبی تولید شد

 حسین خوش‌آیند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام بهداشتی با همکاری مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ۲ بخش دولتی و خصوصی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون ۳۳ کارگاه با ۲۰۹ نفر از مربیان، کارکنان و کارآموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ کارگاه در بخش دولتی با ۱۳۲ نفر و ۲۳ کارگاه در مراکز غیردولتی با ۷۷ نفر در حوزه تولید ماسک، گان، ملحفه، لباس بیمار و سایر اقلام بهداشتی فعال هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان ۱۶ هزار و ۹۶۴ مورد خدمت از جمله دوخت ملحفه، لباس، کلاه کش‌دار، لباس بیمارستانی و سایر انجام شده است.

خوش‌آیند تاکید کرد: با تامین مواد اولیه از سوی نهادهای استانی مانند شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، خیران استانی و ملی، ستاد عتبات عالیات، سپاه و بسیج این تولید توسط مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح گسترده‌ای انجام شد.

وی یادآور شد: ماسک‌های بهداشتی، کاورهای بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به صورت روزانه تولید و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرهای استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: بخش زیادی از این تولیدات پس از استریل شدن و بسته‌بندی، در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین بخشی از تولید در بین اقشار مختلف به ویژه افراد کم‌درآمد و آسیپ‌پذیر بصورت رایگان توزیع می‌شود و بخش نیز برای توزیع عمومی تحویل داروخانه ‌می‌شود.

خوش‌آیند با بیان اینکه در خصوص مقابله با ویروس کرونا، مهارت در خدمت سلامت است عنوان کرد: سعی ما بر این است از طریق این خدمت ناچیز در کنار کادر درمان که با تلاش خستگی ناپذیر، رشادت و از خودگذشتگی به مردم خدمت می‌کنند باشیم.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۶۸۳ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت‌ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت دو رقمی شده است و امیدواریم با کاهش ترددهای غیر ضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته‌های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را در کشور شکست دهیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان جنوبی درآمد فوت ماسک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کردستان اظهار داشت: رویکرد مهارت‌آموزی از نکات مهم تحقق شعار  سال است و در این راستا تعهد داریم طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

 مهرداد عظیمی، با اشاره به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی در این راستا بوده و خادمان کشور باید به برخی موضوعات نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است، افزود: دشمن همواره در این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، لذا دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال گام بردارد.

 عظیمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار کارگاهی، با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید نیاز‌های اساسی کشور ضروری است و ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی سال‌جاری خواهد بود.

به گفته عظیمی، سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور است و این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آموزش نیروی کار کارآمد و متخصص در کشور بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از کردستان به عنوان سرزمین استعداد‌های درخشان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: این استان ظرفیت‌های خدادادی به ویژه نیروی انسانی توانمند و متخصصی دارد که باید به این ظرفیت‌ها در معرفی استان کردستان توجه شود.

وی گفت: مطالبات مردم کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت با تلاش‌های صورت گرفته جامه عمل پوشانده شده است که این اقدامات باید به خوبی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است