Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه امروز فاصله‌ ما با امام زمان(عج) ناشی از عدم معرفت است، گفت: کسانی که به محبت، مودت و معرفت امام زمان(عج) متمسک شوند به سعادت و کمال حقیقی دست می‌یابند.

به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمدباقر حیدری کاشانی» شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت: در آیه ۵۰ سوره ذاریات، حضرت نوح(ع) خطاب به مردم می‌فرماید به سمت خدا فرار کنید که آن برای شما بهتر است اگر ایمان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر کس به سوی خدا فرار کند خداوند معیشت و زندگی مادی او را فراهم می‌کند رزق و روزی وسیع برای او باز می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه رسالت اصلی امام زمان(عج) فراری دادن مردم به سمت خداوند است، تاکید کرد: امام زمان(عج) رسالت دارند همه جهان را به معرفت الهی و بندگی الهی برسانند که آنها اهل فرار به سمت خدا شوند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام زمان(عج) بشریت را از جاذبه های دنیایی، شهوت و هواهای نفسانی و وسوسه های شیطانی عبور می دهد. ظهور امام زمان(عج) آغاز ماجرای بندگی و تقوا و فرار انسان به سوی خدا است.

 

وی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: همّ و غم اکثریت مردم در آخرالزمان به دنیا معطوف می شود اما تعداد محدودی از امت من جز یاری امام خود همّ و غمی ندارند زیرا می دانند در فرار به سمت خدا باید وسیله داشته باشند که آن وسیله اهل بیت(ع) هستند. بهشت رضوان برترین بهشت مخصوص چنین افرادی است.

 

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه محتوای سوره مبارکه فجر حسینی و‌ مهدوی است، ابراز کرد: تنها راه رسیدن به بهشت رضوان اطاعت کامل از اهل بیت(ع) و امروز اطاعت از امام زمان(عج) و ولی فقیه زمان است.

 

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مشهورترین لقب انحصاری امام زمان(عج) پس از ظهور بقیه الله خواهد بود، گفت: یاران و مومنان حقیقی با امام زمان(عج) سیر می‌کنند و باور دارند که تنها وجود امام زمان(عج) برای آنها بهترین خیر است.

 

وی افزود: اصل وجود امام زمان(عج) بهترین خیر برای ما است زیرا تمام آسمان و زمین به یمن وجود ایشان پابرجاست رسیدن و رسیدن به بندگی خالص خدا با یاری عبد خالص او یعنی امام زمان(عج) ممکن است.

 

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه ابراز محبت به ساحت امام زمان(عج) بهترین محبت هاست که ما را به سعادت می‌رساند، عنوان کرد: محبت امام زمان(عج) گنجی است که قیمت ندارد زیرا ما را به مقام محبوبیت نزد خدا می رساند. این محبت باید به مودت و معرفت تبدیل شود، کسانی که به محبت، مودت و معرفت امام زمان(عج) متمسک شوند به سعادت و کمال حقیقی دست می یابند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس امام زمان خود را نشناسد خدا را نشناخته است، اظهار کرد: امروز فاصله‌های با امام زمان(عج) ناشی از عدم معرفت است، معرفت و خدمت به ساحت امام زمان(عج) بهترین معرفت و خدمتی است که بالاتر از آن نیست.

 

وی ادامه داد: ما برای امام زمان(عج) بسیار کم کاری کرده ایم، در حالی که باید شب و روز خود را برای امام زمان(عج) صرف کنیم. امروز از خود سوال کنیم ما برای چه کسی کار می کنیم.

 

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه اگر دعای امام زمان(عج) برای شیعیان نبود دشمنان انسی و جنی ما را نابود می‌کردند، گفت: دعای اصلی ما برای امام زمان(عج) بهترین دعاها است؛ یکی از این دعاها، دعای عهد است  که هزاران گناه از پرونده ما را پاک کرده و هزاران حسنه به جای آن می نویسند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مقام ائمه معصومین(ع) جلوه تبدیل سیات به حسنات هستند، خاطرنشان کرد: در این مقام باید تمام حاجات خود را فراموش کنید و همچون کعبه گرد امام بچرخید و او را فقط برای خدا و نه برآورده کردن حاجات خود بخواهید تا به مرز شهادت برسید.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج سبک زندگی منتظرانه حجت الاسلام حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه امام زمان عج سمت خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند

روزنامه اعتماد در گزارشی در مورد موسسه خیریه میعاد مهرمهدوی که متعلق به امیرحسین رائفی‌پور، برادر علی‌اکبر رائفی‌پور است، نوشت: نکته کمی عجیب درباره این موسسه «خیریه»، فعالیت در یمن و افغانستان است؛ به گفته این فرد مرتبط با موسسه مصاف ایرانیان، «در برنامه اطعام عید غدیر ۱۴۰۱، ۲۱ هزار بسته غذا در تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، اهواز، یمن و افغانستان توزیع کردیم. به افغانستان هم در زمان‌های مختلف سه سری کمک فرستادیم.» در عکس‌های موجود روی وبسایت این موسسه، تصاویری از کیسه‌های مواد غذایی که احتمالا آرد یا برنج و خرما باشند، منتشر شده و در توضیح آن آمده «کمک‌های مهر مهدوی به مناسبت عید غدیر در یمن».   به گزارش عصر ایران؛ بخش هایی از گزارش روزنامه اعتماد از موسسه خیریه میعاد مهرمهدوی متعلق به برادر علی‌اکبر رائفی‌پور را در ادامه می خوانید:   - موسسه دیگری که نام «امیرحسین رائفی‌پور» در آن دیده می‌شود، موسسه‌ای با نام «میعاد مهر مهدوی» است؛ موسسه‌ای که در واقع «واحد خیریه» موسسه مصاف ایرانیان است. این موسسه که سال 1398 تاسیس شده، برای معرفی خود نوشته «در این زمانه پر از ظلم و فساد و در عصر حکمرانی تجارت و لهو و لعب، به تمام دنیا نشان خواهیم داد منتظران حضرت ولی‌عصر (عج) مطابق سیره ایشان و اجداد طاهرینش به دنبال استقرار اخلاق و انسانیت بر جامعه هستند و تا ظهور ایشان از پای نخواهند نشست.»

- در جایی دیگر از وبسایت این موسسه که عنوان خیریه دارد، خود را «مهر مهدوی مصاف» معرفی کرده است. موسسه «میعاد مهر مهدوی» در بخش تماس با ما، تنها یک شماره تلفن در تهران را نوشته و در ادامه شماره حساب و شماره کارت خود را منتشر کرده.

- فعالیت‌های این موسسه که سال 1398 تشکیل شده، در دایره وسیعی تعریف می‌شود. آبان ماه 1401، خبرگزاری فارس گزارشی که بیشتر شبیه به رپرتاژ بود، درباره این موسسه منتشر کرد. در گزارش فارس، مسوول این موسسه فردی با نام «مرتضی بهزادی» است که ردی از نام او در جمع موسسان و هیات مدیره نیست.

- طبق نوشته‌های خبرنگار فارس، این فرد «به سختی» راضی به گفت‌وگو شده و در عین حال «طبیعتا اجازه نداد تا از او عکسی گرفته شود.»
براساس این گزارش، «پویش مهر مهدوی در واقع واحد خیریه موسسه مصاف ایرانیان است و این واحد رسما از عید غدیر ۱۳۹۹ تشکیل شد.» این درحالی است که طبق آگهی‌های روزنامه رسمی، تاسیس این موسسه مربوط به سال 1398 می‌شود.

- نکته کمی عجیب درباره این موسسه «خیریه»، فعالیت در یمن و افغانستان است؛ به گفته این فرد مرتبط با موسسه مصاف ایرانیان، «در برنامه اطعام عید غدیر ۱۴۰۱، ۲۱ هزار بسته غذا در تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، اهواز، یمن و افغانستان توزیع کردیم. به افغانستان هم در زمان‌های مختلف سه سری کمک فرستادیم.»
- او تاکید کرده که «در بحث‌های خیریه، مهر مهدوی چند وقتی است به سایر کشورها هم ورود کرده و الان در یمن و افغانستان هم فعالیت داریم.» در عکس‌های موجود روی وبسایت این موسسه، تصاویری از کیسه‌های مواد غذایی که احتمالا آرد یا برنج و خرما باشند، منتشر شده و در توضیح آن آمده «کمک‌های مهر مهدوی به مناسبت عید غدیر در یمن».   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند