Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید با بیان این خبر افزود: اصحاب فرهنگ و هنر همواره ثابت کرده‌اند که در هر شرایطی در کنار مردم خواهند ماند و اکنون نیز این اداره کل با همکاری و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر برای حفظ روحیه مردم و جلوگیری از ایجاد عوارض روحی ناشی از قرنطینه خانگی، برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود :۲۸ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی در فضای مجازی برگزار شده است، پویش کتاب بخوانیم و اهدای کتاب به همت معاونت فرهنگی این اداره کل، جلسات شب شعر مجازی به همت انجمن‌های ادبی استان، کتابخوانی مجازی به همت نهاد کتابخانه های عمومی و انتشارات به نشر، چالش کتاب به همت نشریه خاتون شرق، مسابقه ساخت کلیپ در خانه بمانیم، توسط سرپرستی روزنامه سراسری سایه در شرق کشور، ساخت کلیپ‌هایی با موضوع‌های مرتبط توسط مجموعه خبری اخبار فوری، ساخت پوستر و کلیپ با عناوین موضوعی کرونا (توسط کانون آگهی تبلیغات صبا و سازمان بسیج رسانه‌ای استان و اخبار خراسان، مؤسسه فرهنگی قدس، خبرگزاری رضوی) پویش حمایت از آسیب دیدگان کرونا توسط رسانه خیام «عید شنیدنی با به نشر: خوانش کتاب و مهمان مجازی» توسط انتشارات به نشر، فراخوان خدمت افتخاری توسط بسیج رسانه‌ای خراسان رضوی، پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، مسابقه کتابخوانی و شعرخوانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه، «نشست مجازی علمی فرهنگی و کتاب توس» توسط انجمن کتاب سیمرغ مولانا، «مسابقه کرونا را شکست می دهیم» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشتخوار، «مسابقه کتابخوانی» توسط انجمن فرهنگی کاب پرواز سیمرغ، کلیپ‌های شعرخوانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد، مسابقه کروتاب و هایکو کتاب توسط انجمن‌های ادبی خراسان رضوی از جمله این موارد است.

وی افزود: برنامه‌های قرآنی این اداره کل در فضای مجازی شامل موارد ذیل است: مسابقه معارفی تلاوت بر خط قاریان بین المللی، آموزش‌های مجازی قرآنی، تولید کلیپ پویش مفاخر قرآنی با موضوع در خانه بمانیم، تلاوت‌های مجلسی در فضای مجازی و تولید پیام‌های قرآنی توسط گروه قرآن و عترت این اداره کل.

دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی، بیان کرد: هنرمندان نیز در کنار اصحاب فرهنگ با اجرای برنامه‌های هنری در فضای مجازی در کنار مردم ماندند، اجراهای موسیقی سنتی توسط انجمن موسیقی خراسان، مسابقات نقاشی آنلاین برای کودکان توسط آموزشگاه نقاشی آنی، مسابقه استعداد شناسی موسیقی آنلاین توسط آموزشگاه موسیقی داروگ، ساخت ۱۰۰ کلیپ، نماهنگ و تیزر تصویری و صوتی هنرمندان با عنوان "پویش در خانه بمانیم" توسط انجمن سینمای جوان و مؤسسه موسیقی اردیبهشت و انجمن هنرهای نمایشی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها، مسابقه استندآپ کمدی در فضای مجازی توسط انجمن هنرهای تجسمی تربت حیدریه، اجرای موسیقی جشن نوروز در فضای مجازی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، آموزش‌های مجازی هنر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد، نمایشگاه مجازی عکس (با همکاری دانشگاه علوم پزشکی که بر روی سایت انجمن عکاسان قرار گرفته است) مصاحبه پرسش و پاسخ کرونا را شکست می‌دهیم توسط انجمن‌های هنری، «با هم بنویسیم» آموزش و تولید آثار با محتوای اعیاد توسط انجمن خوشنویسان، اجرای موسیقی برای کادر درمانی بیمارستان‌ها در برخی از شهرستانها، برگزاری جلسات مشورتی تولید فیلم در فضای مجازی، عمده ترین فعالیت‌های هنری انجام شده در فضای مجازی است.

وی در پایان اظهار کرد: این فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌های فرهنگی هنری و قرآنی تا زمان تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری ادامه خواهد داشت و امیدواریم هر چه زودتر با از بین رفتن این بیماری شاهد رونق فضاهای فرهنگی هنری باشیم.

کد خبر 4901164

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران بیرجند گرگان ایلام قزوین استانداری قزوین جهش تولید توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه بمانیم فضای مجازی اداره کل خراسان رضوی توسط انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در کوشک کتاب واقع در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

این مراسم پس از پخش سرود ملی و قطعات دیگری از جمله ای ایران و ایران سربلند و همراهی مخاطبان با آن آغاز شد.

یاسر احمدوند رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تشکر می کنم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان که در ابن رویداد حضور پیدا کردند.

وی افزود: سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تلاش کرده است به همت دست اندرکاران در همه سطوح پیشرفت داشته باشد.نمایشگاه نمونه ای از تجلی همگرایی و تجمع همه نگاه‌ها و سلایق مختلف زیر سقف نظام جمهوری اسلامی است.

احمدوند گفت: استقبال مردم در روز اول نشان دهنده اشتیاق و استقبال مردم از این نمایشگاه است.

وی افزود: مجموعاً ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری نمایشگاه هستند. همچنین آثار ۱۰۰ ناشر در خارجی در این دوره از نمایشگاه عرضه می شود.

احمدوند با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در نقاط مختلف مصلی برگزار می شود که خانواده ها می توانند از آن بهره‌مند شوند گفت: نمایشگاه کتاب با وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است.

رییس نمایشگاه کتاب افزود: نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است. شعار بخوانیم و بسازیم در این دوره نشان دهنده دو رکن شناخت و عمل و خواندن و ساختن است؛ این شعار نشان می دهد که مسیر آینده کشور از خواندن می گذرد وامیدواریم این شعار موجب افزایش سطح دانش مردم شود.

وی گفت: به طور ویژه از همکاران مصلی تشکر می‌کنم که شرایط میزبانی از مردم را فراهم کردند همچنین بخش هایی از جمله شهرداری، شرکت پست، هلال احمر، سازمان اورژانس و مجموعه فراجا نیز برای برگزاری این رویداد تلاش کردند.

این گزارش تکمیل می شود...

کد خبر 6100713 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • تشکیل کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر