Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان امروز چهارشنبه 15 آوریل (27 فروردین) گزارش داد هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا افزوده می‌ شود. بیش از 2228 نفر در 24 ساعت گذشته جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. این مرگبارترین روز در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری همه‌ گیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جدیدترین آمار، تاکنون 26,064 نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به 614,246 نفر رسیده است.

 آمار مبتلایان از دو میلیون نفر گذشت

شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان نیز به 2,000,066 نفر رسیده است. 126,754 نفر نیز به علت کرونا در جهان جانشان را از دست داده اند.

((بسته کرونایی دیروز))

اخبار، اطلاعات و آمار مرتبط با شیوع کرونا در جهان در روز چهارشنبه را در این گزارش ببینید:

 

ترامپ تامین بودجه سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد/ انتقاد تند سازمان ملل

دونالد ترامپ در کنفرانس روزانه خود درباره شیوع کرونا در آمریکا اعلام کرد که پرداخت کمک به سازمان بهداشت جهانی را موقتا متوقف کرده است. این در حالی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در شرایط کنونی مبارزه جهانی با  کرونا، چنین اقدامی را سیاست غلطی ارزیابی می‌ کند.

رئیس جمهور آمریکا به باور خود مقصر اصلی بحران کرونا را یافته است و این مقصر سازمان بهداشت جهانی است.

این نخستین باری نیست که ترامپ عملکرد این سازمان را به باد انتقادی ویرانگر گرفته است. هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که تامین بودجه این سازمان را قطع می‌ کند. اکنون به تهدید خود عمل کرده است.

دبیرکل سازمان ملل قطع پرداخت کمک‌ های مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در شرایط کنونی را اقدامی غلط خوانده و آن را محکوم کرده است.

 

بالاترین آمار مبتلایان به کرونا در لس آنجلس

بنا بر اعلام شهردار لس آنجلس، شمار مبتلایان به بیماری کووید19 در این شهر به بیش از 10 هزار نفر رسید.

شهردار نیویورک گفت: امروز در منطقه ما 670 مورد جدید ثبت شد. این دومین بار تاکنون است که بالاترین آمار موارد جدید را داشته ایم. بدین ترتیب مجموع تعداد مبتلایان به طور دقیق 10047 نفر رسیده است. 

شمار قربانیان نیز در شهر نیویورک، یکی از کانون‌ های اصلی شیوع ویروس کرونا، به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.

 

سازمان بهداشت جهانی: ساخت واکسن کرونا یک سال طول می‌ کشد

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام داشت که واکسن ویروس همه‌ گیر کووید19 یک سال زمان خواهد برد.

 

بسته 350 دلاری آلبانی برای کارگران آسیب دیده از کرونا

دولت آلبانی برای مهار و کاهش آسیب های شیوع کرونا بر اقتصاد اعلام کرد که به هر کارگر آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا 40 هزار لک معادل 350 دلار کمک می‌کند.

وزیر دارایی آلبانی گفت: دولت این بسته حمایتی را به 176 هزار کارگر  آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا پرداخت خواهد کرد.

تاکنون 475 نفر در آلبانی مبتلا به کرونا شده و در این میان 24 نفر جان خود را از دست داده و 248 نفر بهبود یافته‌ اند.

 

تمام مشاغل غیرضروری در انتاریوی کانادا تعطیل شد

به دنبال شیوع ویروس کرونا، تمام مشاغل غیرضروری در ایالت انتاریو کانادا تا 12 مه (23 اردیبهشت) تعطیل شد.

پس از تمدید وضعیت اضطراری تا 28 روز دیگر در انتاریو، مشاغل غیرضروری نیز در پرجمعیت ایالت کانادا تعطیل شد.

نخست وزیر دولت محلی ایالت انتاریو در مورد اقدامات مقابله با شیوع کرونا گفت: مدارس در انتاریو دستکم تا 4 مه (15 اردیبهشت) باز نخواهند شد.

در کانادا تاکنون 26206 نفر به کرونا مبتلا، 8008 نفر بهبودیافته و 823 نفر نیز جان باخته‌ اند.

 

اختلاف نظر درباره مقررات قرنطینه در ایتالیا

برخلاف کارشناسان بهداشت و درمان، اقتصاددان‌ ها در خصوص تمدید قرنطینه در ایتالیا اتفاق نظر ندارند.

قرنطینه عمومی در ایتالیا تا 3 اوت تمدید شده که هدف از این تصمیم، جلوگیری از اپیدمی بوده است. تصمیم اتخاذ شده مورد تایید کارشناسان بخش بهداشت بوده است. اما کارشناسان اقتصادی در این خصوص اتفاق نظر ندارند.

در ایتالیا به رغم افزایش 600 نفر بر تعداد مبتلایان در عرض 24 ساعت، کم تعداد بودن مبتلایان جدید در این مدت، از 13 مارس بی سابقه بوده است.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان

موسسه رابرت کخ آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به کرونا در این کشور با 2486 مورد افزایش به 127584 نفر رسید.

این موسسه در ادامه اعلام کرد شمار تلفات مبتلایان به این بیماری نیز با 285 نفر افزایش به 3254 نفر رسید.

در حالی که آکادمی علوم آلمان توصیه کرده است که برای کم کردن محدودیت ها، مدارس ابتدایی و راهنمایی باید بازگشایی شود اما موسسه روبرت کخ اعلام کرد: هنوز نمی توان از مهار کرونا سخن گفت.

 

فرانسه سفیر چین را احضار کرد

وزیر خارجه فرانسه «لو شای» سفیر چین در فرانسه را احضار کرد تا مخالفت خود را با برخی اظهارات اخیر نمایندگان چین در فرانسه در رابطه به همه گیری کرونا اعلام کند.

جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشد.

 

تاکید ماکرون بر ضرورت کمک به کشور‌های آفریقایی 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت اعطای مهلت برای بدهی‌ های کشور‌های آفریقایی یک گام ضروری برای کمک به قاره آفریقاست تا از بحران ویروس کرونا عبور کند.

 

نگرانی‌ در فرانسه به دلیلی بازگشایی مدارس

تصمیم دولت فرانسه برای بازگشایی تدریجی مدارس، نگرانی والدین دانش آموزان و کادر آموزشی را به دنبال داشته است.

رئیس جمهور برای تنظیم برنامه‌ ای در باره خروج از قرنطینه به دولت 15 روز فرصت داده است.

 

افزایش آمار کرونایی ها در ترکیه

با شناسایی 4062 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، جمع مبتلایان به کرونا در ترکیه به 65111 و با فوت 107 بیمار کرونایی، شمارجانباختگان به 1403 تن افزایش یافت.

 

چین یک بیمارستان جدید برای بیماران کرونایی ساخت

با شیوع موج دوم کرونا در چین، این کشور در یکی از شهرهای مرزی اش با روسیه، یک بیمارستان جدید برای پذیرش بیماران کرونایی احداث کرد.

این بیمارستان با ظرفیت 570 تخت در شهر «سوی فنخه» احداث شده است. این شهر از هفته گذشته به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا قرنطینه شده است.  

روسیه به بزرگترین مبدا واردات ویروس کرونا به چین تبدیل شده است. 

عملیات ساخت این بیمارستان موقت 13طبقه که پیش از آن یک ساختمان خالی بود از 6 آوریل آغاز شده بود و اکنون آماده پذیرش بیماران است.

با توجه به اینکه تعداد موارد جدید در چین تقریبا به صفر رسیده است، این کشور اکنون نگران موارد وارداتی است. برای مثال از مجموع 46 مورد جدید شناسایی شده در روز گذشته 36 نفر آنها وارداتی و از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند.

 

اولین مورد سرایت کرونا از جسد فرد مبتلا به انسان زنده در تایلند

تایلند امروز چهارشنبه از 30 مورد جدید ابتلا به کووید19 و جان سپردن دو نفر دیگر از مبتلایان خبر داد.

اولین مورد سرایت کرونا از جسد فرد مبتلا به انسان زنده در تایلند ثبت شد.

 

کره جنوبی در میان شیوع کرونا انتخابات پارلمانی برگزار می کند

در حالیکه کره جنوبی همچنان در حال مقابله با شیوع کرونا است، اما مردم این کشور امروز چهارشنبه برای حضور در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌ های رای رفتند.

 

وعده کمک کره جنوبی برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور کره جنوبی به کشور‌های عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی - آسه آن و دیگر کشور‌های درگیری مبارزه با کرونا وعده داد تا حد امکان از آنها حمایت خواهد کرد.

 

احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در ژاپن به 80 هزار نفر

سخنگوی دولت ژاپن هشدار داد در صورتی که فاصله گذاری اجتماعی در این کشور تا میزان 70 درصد محقق نشود، ممکن است در مدت یک ماه آینده شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 80 هزار نفر افزایش یابد.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند

وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 11439 نفر رسیده است.

همچنین 1306 نفر از بیمارستان مرخص شده و 377 نفر جان باخته اند.

تصمیم دولت هند برای تمدید تعطیلی کامل کشور در پی شیوع بیماری کووید19، با حمایت بیشتر مردم روبرو شد.

 

107 نفر در پاکستان بر اثر کرونا فوت کردند

منابع رسمی پاکستان امروز اعلام کردند تعداد افراد مبتلا به کووید19 در مناطق مختلف این کشور به 5900 نفر و تعداد فوت شده ها هم به 107 تن افزایش یافت.

آمار مبتلایان به کرونا در پاکستان با ثبت 441 مورد جدید از 5980 نفر عبور کرد.

سرعت جهشی ابتلا به کرونا در شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد و طی 24 ساعت گذشته 11 نفر جان خود را از دست دادند و 1446 نفر نیز بهبود یافته اند.

شیوع گسترده کرونا در پاکستان باعث شد تا نخست وزیر این کشور طرح فاصله گذاری اجتماعی را در سراسر پاکستان برای دو هفته آینده تمدید کند.  

 

پارکینگ عمومی در بحرین به بخش مراقبت های ویژه کرونا تبدیل شد

بحرین در یک پارکینگ عمومی خودروها در نزدیکی «منامه» پایتخت بخش مراقبت های ویژه شامل 130 تخت را راه اندازی کرد تا از آن در صورت افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید19 استفاده کند.

این اقدام بحرین در میان کشورهای حوزه خلیج فارس در نوع خود کم نظیر است.

تاکنون در امارات 4521 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و 25 تن از آنان درگذشته اند.

 

فقیر شدن کارگران مهاجر در کشورهای حاشیه خلیج فارس

نیویورک تایمز گزارش داد ویروس کرونا باعث وحشت و فقیر شدن کارگران مهاجر در کشورهای  حاشیه خلیج فارس شده است.

 

تعلیق حمل و نقل بین شهر‌ها در امارات عربی متحده تا اطلاع ثانوی

اداره حمل و نقل شارجه در امارات عربی متحده حمل و نقل بین شهر‌ها را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

 

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آمریکا سازمان بهداشت جهانی ترامپ سازمان ملل نیویورک کانادا ایتالیا آلمان چین فرانسه ماکرون ترکیه تایلند کره جنوبی ژاپن خانواده پاکستان بحرین حوزه خلیج فارس کشورهای حاشیه خلیج فارس واکسن کرونا اخبار کرونا ویروس کرونا در جهان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین