Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا با نام مستعان که برای اولین بار در دنیا به همت متخصصان توانمند بسیجی کشورمان ساخته شده است، در مراسمی با حضور سرلشکر سلامی رونمایی شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا با نام «مستعان» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و پدافند زیستی سپاه و سردار دکتر جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سامانه برای اولین بار در دنیا با هدایت و حمایت و پشتیبانی قرارگاه جهاد علمی سلامت بقیه الله (عج) و قرارگاه جهاد علمی و فناوری بسیج، توسط ظرفیت‌های دانش بنیان بسیج علمی کشور ساخته و به مرحله بهره برداری رسیده است.

سامانه هوشمند تشخیصی «مستعان» با تغییرات جزئی قابلیت ارتقا در فاز‌های بعدی را دارد که پس از اخذ مجوز‌های لازم در تعامل با وزارت بهداشت، این مهم نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در تشریح ویژگی‌های این دستگاه، گفت: این دستگاه می‌تواند ویروس کرونا را تا حدود ۱۰۰ متر تشخیص دهد.

وی افزود: دستگاه نیاز به گرفتن خون ندارد و قابلیت تشخیص سطوح و انسان‌های الوده را دارد و آزمایش آن در بیمارستان‌های مختلف صورت گرفته و تا ۸۰ درصد عملکرد آن مثبت بوده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دستگاهی که ملاحظه می‌کنید یک پدیده علمی و فناوری نوظهور و منحصر به فردی است که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور توسط بخشی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص توسعه پیدا کرده است، گفت: این سامانه با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی و استفاده از ویروس دوقطبی درون دستگاه، هر نقطه‌ای از محیط که تا شعاع ۱۰۰ متر آلوده باشد، آنتن این دستگاه در مقابل آن نقطه قرار میگیرد و در عرض ۵ ثانیه می‌تواند نقطه آلوده را کشف کند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این دستگاه هوشمندانه عمل می‌کند، هم برای هم غربالگری‌های انبوه جواب می‌دهد و هم نقاط آلوده سطوح را تشخیص می‌دهد و در عین حال برای ضدعفونی‌های هوشمند هم پاسخگو است تا بی جهت سطوحی که آلوده نیستند، ضدعفونی نشوند.  
وی تاکید کرد: این دستگاه می‌تواند مبنای بسیار خوبی برای تشخیص هرنوع ویروسی چه کرونا و چه غیر از آن باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلامی فرمانده کل سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویروس کرونا سرلشکر سلامی کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اظهار خرسندی از حضور قوی و مؤثر خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو، بیان کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: از روز گذشته با حضور در نمایشگاه با هیئت‌های مختلف از چین، پاکستان، ترکیه و…نشست‌هایی برگزار و گفتگو و مذاکراتی انجام شده است تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: در دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان خراسان شمالی که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند حمایت‌های دولت با هدف رفع موانع و تسهیل در روند تولید و افزایش صادرات را تشریح کردم.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد که این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد مردم و مشارکت مردم در پروژه‌ها سالی پربار بر استان رقم بخورد.

حسین‌نژاد اظهار کرد: در نشست با هیئت‌های سایر کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان باشیم.

کد خبر 6091920

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است