Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:28:03 GMT

۴۰ هزار خانوار سمنانی از کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۹۹۷۶

۴۰ هزار خانوار سمنانی از کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند

فرمانده قرارگاه رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده از تمام شهرستان‌های این استان، تعداد خانواده‌های دچار آسیب اقتصادی از کرونا به حدود ۴۰ هزار خانوار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بالای مردمی برای کمک به مشاغل و خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها از جمله کارگران روزمزد، برخی صنوف، حق‌التدریسی‌های ساعتی، تاکسی‌ها و شمار زیادی از مشاغل دچار آسیب اقتصادی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده از تمام شهرستان‌های استان سمنان، تعداد این خانواده‌ها به حدود ۴۰ هزار خانوار می‌رسد.

فرمانده قرارگاه رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان گفت: این عدد به غیر از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و سایر سازمان‌های حمایتی است و شرکت مردم در این پویش می‌تواند ما را در کمک به این خانوارها یاری کند.

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان و جانشین فرمانده قرارگاه رزمایش  نیز با تأکید بر لبیک به سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال جاری خاطرنشان کرد: اگر چه در ماه مبارک سال‌های گذشته خیرات همیشه جاری بوده است؛ اما با وجود شرایط فعلی و تأکید مقام معظم رهبری فرصتی برای همه فراهم شده است تا به یاری یکدیگر بشتابیم.

‌وی با اشاره به اینکه فقر بسیاری از خانوارهای متضرر از کرونا موقت است، تأکید کرد: اگر بسته‌های برای خانوارها در نظر گرفته می‌شود، باید شرایط خانواده‌ها و با حفظ کرامت انسانی باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اشاره به اینکه ۹۴ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری سال جاری جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ سبد بهداشتی در کنار سبد معیشتی تهیه و بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان توزیع شد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه این قرارگاه در کنار نقش حمایتی نقش هدایتگری هم دارد، تصریح کرد: توزیع هوشمندانه اقلام و شناسایی خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا ضروری است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان رزمایش کمیته امداد مقام معظم رهبری قرارگاه رزمایش کمیته امداد استان سمنان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، مدیرعامل بندر خشک در بازدید "دکتر نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع" از غرفه بندر خشک پیشگامان در شمشین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، خدمات و فعالیت‌های بندر خشک پیشگامان را تشریح کرد.   ظهوری اظهار داشت: در این بازدید مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان ارائه شد که مورد استقبال دکتر نجار قرار گرفت و وی تمایل خود را برای اجرای اقتصاد تعاونی در شرکت‌های زیرمجموعه ابراز داشت.   در پایان مقرر گردید تیمی از سوی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع برای بازدید و بررسی موقعیت و ظرفیت‌های بندر خشک پیشگامان به یزد سفر کنند.

دیگر خبرها

  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد