Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسب چهلمین روز درگذشت هوشنگ ظریف، مراسم یادبود آنلاین این هنرمند در ۲۹ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

هوشنگ ظریف - نوازنده فقید و سرشناس تار - ۱۷ اسفند ۹۸ درگذشت. فوت این هنرمند مصادف شد با دوران شیوع ویروس کرونا در کشور؛ از این‌رو متاسفانه آن‌طور که شایسته‌ی جایگاهش در موسیقی بود، امکان برگزاری مراسم برایش وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون مراسم یادبود او روز جمعه ۲۹ فروردین‌ ماه  از ساعت ۱۹ به صورت زنده در صفحه اینستاگرام ostad_hooshang_zarif برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور و گفتگوی زنده افرادی همچون محمد اسماعیلی (نوازنده تمبک)، حسن ناهید (نوازنده نی)، پروین صالح (نوازنده ویولن)، کیوان ساکت (آهنگساز و نوازنده)، محمد دلنوازی (نوازنده تار)، سعید ثابت (نوازنده سنتور)، مزدا انصاری (آهنگساز و نوازنده پیانو) و کوروش متین (نوازنده سنتور) برگزار خواهد شد.

همچنین پیام‌های هنرمندانی از جمله فرهاد فخرالدینی (آهنگساز)، داود گنجه‌ای (نوازنده کمانچه و ویولن)،رحمت الله بدیعی (نوازنده ویولن)، افلیا پرتو (نوازنده پیانو) و حمید متبسم‌ (آهنگساز) پخش می‌شود.

ظریف سال‌ها عمرش را صرف آموزش موسیقی کرد، او که در جوانی در ارکستر فرامرز پایور می‌نواخت، بعدها در هنرستان عالی موسیقی ملی به تدریس مشغول شد و در طول حیاتش با هنرمندان سرشناس بسیاری همکاری کرد.

بیماری چند سالی بود که گریبان‌گیر هوشنگ ظریف شده و امکان ادامه فعالیت هنری را از او سلب کرده بود؛ هرچند او در سال‌های فعالیت هنری، با آثاری که از خود به جا گذاشت و همچنین تربیت هنرمندانی چون حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی، حمید متبسم و... در حقیقت دینش را به موسیقی کشور ادا کرده بود.

هوشنگ ظریف بیش از ۵٠ سال از عمرش را به آموزش موسیقی پرداخت و رد پای پررنگی در تاریخ موسیقی ایران بر جای گذاشت. ظریف با بهره‌گیری از محضر استادانی چون علی‌اکبرخان شهنازی، روح‌الله خالقی، موسی و جواد معروفی، چنان مهارتی در نواختن «تار» کسب کرد که نه تنها در ایران که در خارج از کشور هم به نامی شناخته شده بدل شد./ایسنا

بیشتر بخوانید

استاد نجیب و با وقار هوشنگ ظریف چه غریبانه و آرام رفت

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هوشنگ ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی از قسمت های برنامه صداتو، محمد بحرانی یکی از هنرمندان این برنامه خاطره جالبی را از دوران مدرسه اش و معلم عربی اش تعریف کرد که در ادامه آقای رفیعی، معلم عربی سوم راهنمایی محمد بحرانی، به این خاطره، واکنش نشان داد و به هنرمندان کشور و از جمله شاگرد قدیمی اش ابراز لطف کرد.

کد خبر 849623 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها موسیقی ایرانی معلمان خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟