Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:38:20 GMT

رفع مشکلات عمارت جنانی اولویت شورای شهر همدان است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۰۴۸۰

رفع مشکلات عمارت جنانی اولویت شورای شهر همدان است

حسین قراباغی روز چهارشنبه در بازدید از بنای تاریخی جنانی اظهار داشت: این عمارت ثبت ملی شده و از ارزش تاریخی گرانبها برخوردار است.

وی اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر همدان همواره دغدغه حفظ و نگهداری بناهای تاریخی به عنوان آثار ارزشمند و گرانبهای شهر را دارند و معتقدیم این مکان های مهم گردشگری باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قراباغی خاطرنشان کرد: مالک معتقد است از سال ۹۵ درخواست مجوز برای راه‌اندازی هتل سنتی داشته اما میراث فرهنگی با وی همکاری نکرده است.

وی بیان کرد: در راستای تعیین تکلیف این بنای مهم، رفع خطر و جلوگیری از بروز حادثه ای دیگر، هفته آینده نخستین جلسه حضوری کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با حضور نماینده فرماندار، شهردار، مالک عمارت، مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مدیران مرتبط برگزار می شود.

قراباغی همچنین از رسانه ها دعوت کرد در این نشست تخصصی که در راستای حل مشکلات عمارت تاریخی جنانی است، شرکت کنند.

داستان عمارت ۸۰ ساله جنانی به روزهای تلخ و غم انگیزی رسیده است و می طلبد که متولیان امر هرچه سریعتر برای نجات این اثر تاریخی وارد میدان شده و تصمیم گیری کنند.   

بنای عمارت جنانی سال ۹۷ در لیست آثار ملی به ثبت رسید و واجد ارزش تاریخی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اعضای شورای اسلامی شهر سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شورای شهر صنایع دستی و گردشگری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری آئین روز ملی قنات با حضور جمعی از کشاورزان دشت بهریار شهرستان دلیجان خبر داد.

محمود مرادی امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: کشاورزان در این مراسم به مناسبت  گرامیداشت روز ملی قنات ایرانی، مظهر قنات تاریخی بهریار را به امید فزونی برکت، گلریزان و گلاب افشان کردند.

وی گفت: ایرانی‌ها با ابداع فن قنات در سرزمین نیمه خشک ایران بزرگترین تمدن‌ها را ایجاد کردند و در واقع با مدیریت منابع آب آبادانی را به ارمغان آوردند، لذا وظیفه همه ما این روزها حفاظت از این میراث معنوی است تا نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد کنند.

او با بیان اینکه قنات بهریار به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره صفوی در تاریخ یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: امسال مراسم روز ملی قنات برای سومین سال متوالی در راستای انجام مقدمات ثبت جهانی این میراث ارزشمند تاریخی دلیجان برگزار شد.

مرادی افزود: قنات بهریار یکی از کهن‌ترین میراث ارزشمند شهر دلیجان است که با تلاش سعید اصغری، محقق و تاریخ نویس دلیجانی در میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: متاسفانه قنات بهریار حال خوبی ندارد و لازم است مدیریت شهری دلیجان این مهم را درک کند که یکی از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شهر در معرض نابودی است و باید اقدامات ضروری برای نجات آن را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام    

دیگر خبرها

  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد