Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:57:39 GMT

نان‌های محلی سوپرمارکتی‌ها فرقی با نان لواش ندارند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۰۵۳۵

نان‌های محلی سوپرمارکتی‌ها فرقی با نان لواش ندارند

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه نانوایان اسدآباد با اشاره به اینکه هیچ کارخانه ای آرد محلی تولید نمی کند و چیزی به نام آرد محلی نداریم، اعلام کرد: نان های در حال عرضه در برخی سوپرمارکت ها به نام نان محلی فرقی با نان لواش نانوایی ها از نظر خاصیت ندارند.

کوروش نادریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آرد نان محلی و سنتی باید دارای 13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد سبوس باشد و این در حالیست که نان های در حال عرضه در برخی از سوپرمارکت ها به نام نان محلی همان نانی است که با آرد سفید پخت می شود و آرد آن هیچ فرقی با آرد نانوایی ها ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرستان اسدآباد هیچ مجوزی به منظور عرضه نان محلی صادر نکرده است، افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 122 واحد نانوایی بوده که از این تعداد 16 واحد به نان سنگک اختصاص دارد که برای پخت نان آرد سنگک باید از آرد 12.5 درصد سبوس استفاده شود.

نادریان با انتقاد بر اینکه بر پخت نان محلی نظارتی وجود ندارد و فاقد کارت بهداشت و مجوز هستند و این نوع نان ها در برخی از سوپرمارکت ها در حال عرضه است، اضافه کرد: این نوع از نان های محلی از همان آرد سفید نانوایی ها تولید شده و فاقد سبوس هستند و فرقی با نان لواش نانوایی ها از نظر خاصیت ندارند. 

وی یادآور شد: به علت نداشتن لیبل دار و مشخص نبودن تاریخ تولید و مصرف این نوع از نان ها و عرضه آن در سوپرمارکت ها قصد داریم تا به منظور سلامت شهروندان و برای نظارت بیشتر تعدادی از نانوایی های سطح شهرستان را برای تولید نان محلی معرفی کرده تا سوپرمارکت ها نان محلی خود را از این نانوایی ها تهیه کنند.

نادریان خاطرنشان کرد: واحدهای نانوایی دارای مجوز و کارت بهداشت و سلامت بوده و با پروتکل های بهداشتی اقدام به پخت نان می کنند که  این امر موجب نظارت و پیگیری بهتر در چرخه از تولید تا مصرف در راستای بهداشت و سلامت شهروندان اسدآبادی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد کنترل کروناویروس کشور تمامی واحدهای نانوایی باید وارد سامانه وزارت بهداشت شوند و کد بهداشتی بگیرند، گفت: با واحدهای صنفی نانوایی که کد بهداشتی نگیرند، براساس دستورالعمل ستاد برخورد می شود چراکه نانوایان در ردیف اول سلامت مردم قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرد نانوايي نان سوپرمارکت ها نانوایی ها نان محلی نان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا مؤسس حوزه علمیه قائم چیذر، در جلسه درس اخلاق با شرح فراز «اَللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ… مَلَکَةِ الْحَمِیَّةِ» دعای هشتم صحیفه سجادیه اظهار داشت: «ملکه» صفتی نفسانی است که به معنای عادت کردن انسان به چیزی است؛ به عنوان نمونه، فردی ۷۰ سال شرب خمر کرده است. برای چنین شخصی بسیار مشکل است که شرب خمر را کنار بگذارد؛ اما اگر گناهی گاه گاه از انسان صادر شود، به راحتی می‌تواند از آن توبه کند.

وی افزود: «حمیة» به معنی حمایت و تعصب است. تعصب دو قسم است: تعصب ممدوح و مذموم. اینجا قسم دوم و منظور همان تعصب جاهلیت است که خلاف شرع است؛ زیرا تعصب جاهلیت، یعنی چشم‌پوشی از حق و تابع و مدافع ناحق بودن، به سبب ملاحظه روابط نزدیک و شخصی، مثل رابطه خویشاوندی. نقطه مقابل تکبر و تعصب جاهلیت، تواضع در برابر خداوند و مؤمنان است.

هاشمی علیا در ادامه به شرح آیاتی از قرآن کریم در این باره پرداخت؛ از جمله آیه ۲۶ سوره فتح که می‌فرماید: «إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَعَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَی وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا؛ (یاد کن) هنگامی را که کافران (پس از قرارداد صلح حدیبیه) دل‌هایشان را از تعصّب و خشم شدید جاهلی آکنده کردند، پس خدا هم آرامشش را بر پیامبرش و مؤمنان نازل کرد و روح تقوا را (که حقیقت و جان توحید است) ملازم آنان نمود، و آنان به (روح تقوا) سزاوارتر و شایسته آن بودند.» طبق این آیه، در مقابل کفار که تعصب و تکبر جاهلیت در برابر خدا و پیامبر اکرم (ص) در قلبشان ملکه شده بود، خداوند به رسولش و مؤمنان عنایت کرد و آرامش، روحیه تقوا و تواضع در برابر خدا و مؤمنان را به آنان که سزاوار چنین لطفی بودند عطا کرد.

وی در ارتباط بحث مورد نظر با جریانات چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: اینکه صهیونیست به راحتی مسلمانان را می‌کشد و فرقی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، به خاطر تعصبی است که نسبت به مسلمانان دارد؛ زیرا یهود صهیونیست دین خود را دین واقعی دانسته و فقط بنی اسرائیل را آدم می‌داند و برای اسلام هیچ ارزشی قائل نیست.

کد خبر 6088313 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»