Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:43:33 GMT

سرای مهر، امید کارتن خواب‌های گنبدی در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۰۵۴۹

سرای مهر، امید کارتن خواب‌های گنبدی در شرایط کرونایی

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس و مدیر این مرکز روز چهارشنبه به ایرنا گفت: سرای مهر روزانه به ۳۰ کارتن خواب و معتاد تزریقی مرد که بدون خانواده بوده و یا به دلایلی مانند اعتیاد از خانواده طرد شدند از ساعت ۱۹ عصر تا هفت صبح روز بعد خدمات اقامت شبانه، حمام، شام، صبحانه و اقلام بهداشتی می‌دهد.

سیدمحمد حسینی اظهار داشت: به مراجعه کنندگان، خدماتی مانند ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی و متخصص و توزیع رایگان دارو ارایه می کنیم و تمایل داریم افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم اما با مشکلات مالی موجود و همچنین دستورالعمل منع تجمع افراد به خاطر ویروس کرونا، به ارایه خدمت به همین افراد اکتفا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتبارات پرداختی بهزیستی کفاف هزینه نگهداری مراجعه کنندگان را نمی‌دهد، از نیکوکاران و خیران برای قبول بخشی از هزینه‌های ارایه خدمت به معتادان و افراد کارتن خواب این مرکز ، تقاضای کمک کرد.

مدیرعامل موسسه مهر آفرینان جوان گنبدکاووس گفت: بالا بودن هزینه‌ها بارها ما را به فکر تعطیلی مرکز انداخت اما به دلیل ترس از عاقبت مراجعه کنندگان شامل معتادها و افراد کارتن خواب، از آن صرف نظر کردیم.

وی ادامه داد: علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی مداوم مرکز، در زمان حضور کارتن‌خواب ها به آنها آموزش لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا داده می شود و در نتیجه این تلاش ها، تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در مرکز مشاهده نشد.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلای کارتن‌خواب‌ها و معتادان تزریقی به کرونا، پس از پایان اقامت در مرکز سرپناه شبانه، این افراد به مرکز کاهش آسیب‌ها ارجاع داده می‌شوند تا از خدمات پوششی این مرکز نیز بهره‌مند شوند.

در همین پیوند رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید کافی نبودن یارانه پرداختی به مراکز نگهداری معلولان گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور امکان افزایش یارانه این مراکز وجود ندارد اما در چند روز گذشته حدود یک میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به این مراکز اختصاص یافت که بزودی به حساب آنها واریز می‌شود.

محمدرضا فشایی از خیران و نیکوکاران منطقه خواست در روزهای شیوع بیماری کرونا، مراکز نگهداری معتادان و معلولان زیرپوشش این نهاد را با کمک های خود در ارایه‌ خدمات بیشتر یاری کنند.

در روزهای که شیوع ویروس کرونا در گستره وسیعی از روستاها، شهرهای کشور، سلامت عمومی مردم را تهدید می‌کند، توجه بیشتر مسوولان و نیکوکاران گنبدکاووس به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و معتادان متجاهر و تزریقی این شهرستان برای در امان ماندن از این بیماری و کاهش ضریب انتقال آن اهمیتی دو چندان پیدا کرده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر پارسال در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر سه‌شنبه ۲۶ فروردین در مجموع ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.  

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد گلستان سازمان بهزیستی کشور شهرداری گنبد کاووس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد گلستان سازمان بهزیستی کشور شهرداری گنبد کاووس ویروس کرونا سازمان های مردم نهاد گلستان سازمان بهزیستی کشور شهرداری گنبد کاووس ویروس کرونا کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد