Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب باید در راستای اجرایی شدن این مهم به چند موضوع توجه کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست برای تحقق شعار جهش تولید باید نسبت به رونق تولید داخلی کشور اهمیت قائل شویم و یکی از الزامات مهم، مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف و نگرانی نسبت به میزان بالای قاچاق کالا در کشور عنوان کرد: قاچاق چرخه تولید داخلی را در هم می‌شکند و بیکاری شاغلان و کارگران را به دنبال دارد.

سلیمی عنوان کرد: متأسفانه سیستم مالیاتی به نحوی است که تولید کنندگان را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد به همین دلیل نظام مالیاتی باید در این بخش مورد بازبینی قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سود بانکی در بخش تولید کمر تولیدکننده را شکسته و با این سیستم بانکی نمی‌توان به معنای واقعی به جهش تولید دست پیدا کرد و بایستی نظام بانکی کشور در این حوزه اصلاح شود.

وی عنوان کرد: مصرف کالای ایرانی باید به عنوان یک فرهنگ شناخته شود و بایستی توجه به این موضوع از ادارات، وزارت خانه‌ها و ارگان‌های دولتی آغاز شود. هنگامی که در وزارتخانه انواع کالاهای خارجی به فراوانی مشاهده می‌شود، نمی‌توانیم انتظار اجرایی شدن شعار جهش تولید را داشته باشیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظام قانون گذاری گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر در حوزه تولید بایستی اصلاح شود و عدم اصلاح نظام قانون گذاری در این بخش موجب محقق نشدن شعار امسال خواهد بود.

سلیمی بیان کرد: در حال حاضر با انواع و اقسام ابزارها برای صادرات مانع تراشی می‌شود و بایستی این موانع شناسایی و برطرف گردد. مقرر شد وزیر خارجه در این حوزه معاون اقتصادی اختیار کند و باید به این مساله به طور ویژه توجه شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر بوروکراسی پیچیده اداری پیوسته در کار تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران خلل ایجاد می‌کند، باید مسیر را برای تولید کننده و سرمایه گذار هموار کرد. انتظار می‌رود با به کارگیری مدیران توانمند شعار امسال عملیاتی شود. بهره گیری از نیروهای کارآمد، مدیر و مدبر می‌تواند به محقق شدن شعار جهش تولید بیانجامد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا رهبر معظم انقلاب سرمایه سرمایه گذاران قانون مجلس شورای اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، خالقی پور در جمع بانوان صنعتگر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید، مشارکت مردمی» نامگذاری شده است که فعالان اقتصادی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان صنعتگران هم در تحقق شعار نقش سنگینی برعهده دارند اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همگان و بخش خصوصی بتوانیم در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی گام برداریم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای پررنگ‎تر شدن فعالیت‌های زنان در صنعت و تولید اقداماتی در دست اقدام است.

خالقی پور اظهار داشت: برای منتخبین دیدار با رییس جمهوری در روز صنعت معدن امسال، بر اساس ۲ فاکتور انتخاب می‌شوند که یکی اینکه رئیس واحد تولیدی زن باشد و دیگر اینکه که بانوان شاغل در واحد تولیدی ۵۰ درصد آنها سرپرست خانوار باشند.

دیگر خبرها

  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است