Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادر آشنا، مدیر کل هنر‌های نمایشی عنوان کرد: ما طبق یک کار کارشناسی ضرر و زیان هنرمندان تهرانی و شهرستانی در ایام کرونایی را بررسی کرده و تقدیم وزارتخانه کردیم، آن‌ها هم تقدیم دولت کردند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «قادر آشنا»، مدیر کل هنر‌های نمایشی درباره پرداخت مطالبات نیمه اول سال ۹۸ هنرمندان گفت: طبق خبری که دو روز پیش دادیم مطالبات هنرمندان تخصیص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کل کسانی که پرونده آماده و مشخص داشتند پولشان پرداخت شده مگر اینکه یک کاری گزارش کار نداشته یا مراحل اداری آن طی نشده باشد وگرنه پرداختی‌های سایرین صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم با قول مساعدت دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و جناب آقای حسینی، معاون هنری تا اواسط اردیبهشت ماه سایر مطالبات هنرمندان و استان‌ها تا انتهای سال ۹۸ را پرداخت کنیم.

آشنا اظهار داشت: ما دو گروه را در نظر داریم یکی گروه‌های مورد حمایت شورای حمایت هستند که تا ۳۰ شهریور مطالباتشان پرداخت شده، پول جشنواره فجر سال گذشته را نیز تسویه کردیم مگر یک زمان ممکن است استثنائاتی هم صورت گرفته باشد که مشکلاتی داشتند وگرنه ما مشکل مالی برای پرداخت مطالبات هنرمندان نداریم.
*برای تعیین ضرر و زیان هنرمندان کار کارشناسی شده است
وی درباره ارجاع نامه خانه تئاتر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دفتر ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه معاونت هنری جزو پیش قراولان این امر بود اولین روز کاری من مصادف با شانزدهم فروردین ماه، یک جلسه در همین رابطه داشتیم. طبق همین جلسه برای کرونا و ضرر و زیان هنرمندان یک کار کارشناسی صورت گرفته است اول بررسی شد که چه کسانی مشمول این امر می‌شوند؟

مدیرکل هنر‌های نمایشی در این باره افزود: بهرحال در شرایط عادی خیلی گروه‌ها در سالن‌های مختلف اجرا می‌روند ما تعداد اجرا‌هایی که مجوز گرفته بودند در تهران و شهرستان‌ها و اجرا‌های لغو شده، با محاسبه تعداد صندلی‌ها و میزان تعداد اجرا‌ها رقمی را پیش بینی کرده و در یک طرح به آقای وزیر تقدیم شد. این اتفاق در تئاتر، موسیقی، تجسمی و آموزشی و سایر بخش‌های زیان دیده اعطا شد و دکتر صالحی هم کارشناسی کردند و تقدیم دولت شد.

وی اظهار داشت: بنابراین اتفاقی که می‌بایست در معاونت هنری و وزارت ارشاد صورت می‌گرفت، انجام شد.
*بسته حمایتی دولت شامل تماشاخانه‌های خصوصی هم خواهد شد
وی با اشاره به مسئله تماشاخانه‌های خصوصی، گفت: من خودم یکی از شریکان پایه گذاری تماشاخانه‌های خصوصی در تهران بودم از زمانی که تماشاخانه باران در تهران راه افتاد. من آن زمان باورم بر این بود که تهران شهر بزرگی است و نیاز به پلاتو در کل تهران است. البته من نظرم این بود که باید سالن‌ها پخش شوند هر چند امروز شاهدیم بیشتر سالن‌ها باز گرد همین تئاتر شهر راه افتادند، اما بهرحال همین هم کار بزرگی است. بچه‌های هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی با ما جلسه داشتند اخیرا هم پیگیر هستیم که زمانی بسته حمایت دولتی بیاید در این زمینه هم کاری انجام دهیم.

آشنا در پاسخ به این سوال که برخی تماشاخانه دار‌ها مدعی شدند که مرکز هنر‌های نمایشی اولویتی برای حمایت از سالن‌های خصوصی قائل نیست، گفت: ببینید من قولی که نتوانم عملی کنم نمی‌دهم، چه الان و چه در آینده برخی شاید بخواهند مدینه فاضله برای یک عده ترسیم کنند، اما این اخلاقی و شرعی درست نیست من به این دوستان گفتم که گفت وگوی من با شما دوستان در بحث کرونا است که گفتم پرداختی‌ها جزو اولویتهایمان هستند آن‌ها خواسته‌های دیگری را مطرح کردند و من گفتم این‌ها الان اولویت ما نیست.

وی اظهار داشت: مثلا انجمن صنفی از ما دفتر خواست، ما هم گفتیم فعلا در اولویتمان نیست، اما در بسته‌ای که ما به دولت دادیم کمک به تماشاخانه‌های خصوصی دیده شد، پس حتما این اتفاق خواهد افتاد و ما از تماشاخانه‌های خصوصی حمایت خواهیم کرد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قادر آشنا سینما و تئاتر بیماری کرونا ویروس کرونا تماشاخانه های خصوصی هنر های نمایشی سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟