Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@09:34:35 GMT

برخورد جدی با اصناف متخلف در حوزه کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۱۴۵

برخورد جدی با اصناف متخلف در حوزه کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی در نشست هماهنگی با اصناف قزوین برای مقابله با بیماری کرونا افزود: در برخورد با تهدیدکنندگان سلامت مردم باید بی‌رحم بود و هرگونه اغماض و گذشت ظلم به حقوق مردم است.

وی اضافه کرد: تیم‌های پایش و نظارت در مسائل بهداشتی دست از برخوردهای حداقلی با متخلفان برداشته و به صورت کاملا قانونی احکام قضایی لازم مانند جریمه، پلمب و حتی معرفی به دادگاه را برای تهدیدکنندگان سلامت مردم اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی تاکید کرد: بر روی لباس تیم‌های پایش و نظارت اصناف در قزوین جملات «کرونا خطرناک است»، «کرونا کشنده است» و «کرونا در کمین است» نوشته شود تا مردم هم بتوانند سریعا به این افراد مراجعه کرده و صنوف متخلف را معرفی کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه ۲۳ درصد زنجیره انتقال بیماری کرونا از سوی اصناف، بازاریان و کاسبان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با وجود اهمیت صنوف، متاسفانه برخی مغازه‌داران به گونه‌ای در فروش و برخورد با مشتریان رفتار می‌کنند که انگار چیزی به نام بیماری کرونا در جهان و ایران وجود ندارد و همه چیز طبق روال ۶ ماه پیش است.

حبیبی در خصوص طولانی شدن تعطیلی اصناف در کشور گفت: دلیل اینکه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا همچنان از فعالیت کسب و کار اصناف جلوگیری می‌کند، نبود اهتمام برخی از متصدیان واحدها در رعایت مسائل بهداشتی است.

وی با بیان این‌که همه باید تابع ضوابط و مقررات بهداشتی باشند، اظهار داشت: محل فروشگاه و مغازه باید ضدعفونی شود و اصول بهداشتی در آن اجرایی شود، علاوه بر آن خود مشتری و متصدی واحد صنفی نیز باید سالم و عاری از هرگونه بیماری باشند.

حبیبی بیان داشت: اگر مسئول صنفی، هزینه تامین دستکش و محلول ضدعفونی برای مشتریان را روی اجناس خود بکشد، باز هم مردم راضی خواهند بود، چون امروز سلامتی حرف اول را می‌زند و همه از این موارد استقبال خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وجود دستگاه کارتخوان باید در همه اصناف الزامی باشد و مشتری و مغازه‌دار از دریافت هرگونه وجه نقد خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: بر اساس بررسی‌های پزشکی، ویروس کرونا بین ۲ تا سه ماه دیگر میهمان ایران است و ادامه فعالیت‌های اقتصادی مستلزم این است که رویه‌ها و رفتارهای جامعه تغییر کند.  

بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا از ۳۰ فروردین ماه سال جاری به بعد، فعالیت واحدهای صنفی آغاز خواهد شد.

کد خبر 501500 برچسب‌ها اصناف كرونا در ايران استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اصناف كرونا در ايران استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت

دریافت 11 MB

به گزارش قدس خراسان، امیر قربانپور اظهار کرد: در میز خدمت اعضای اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مختلف که به اصناف مربوط می‌شود حضور دارند و مشکلات اصناف مطرح می‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مشهد بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها سعی می‌کنند توضیحات لازم را به اصناف بدهند یا همین جا موضوع مطرح می‌شود تا راه حل مناسبی پیدا شود و حرکت رو به جلو صنوف مختلف را فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین