Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@00:18:08 GMT

واکنش روحانی به واگذاری سهام شستا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۱۶۵

واکنش روحانی به واگذاری سهام شستا

رئیس جمهور با اشاره به واگذاری شستا در بورس گفت: کار بزرگی انجام گرفته است که این هلدینگ بزرگ امروز شفاف به بورس عرضه شده است و امروز 10 درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود یعنی 2 میلیون نفری که در بورس حضور دارند امروز می‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام دکتر حسن روحانی»، رئیس جمهور با اشاره به واگذاری شستا در بورس گفت: ما امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه را در بورس داریم و این نشان آن حرکتی است که ما در دولت دوازدهم به مردم قول داده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از روز اولی که می‌خواستم درباره وزرا برای دولت دوازدهم با مقام معظم رهبری مشورت کنم که آقا آن زمان مشهد مشرف بودند و من مشهد رفتم و در واقع وزرا را در دولت دوازدهم به یک معنا خدمت آقا کنار حرم امام رضا(ع)  مشخص کردیم و ایشان مواردی که لازم بود تایید کند و یا نکاتی و نصایحی که داشتند، بیان فرمودند و یکی از آن نکاتی که در آن جلسه ایشان تاکید کرد، گفتند تصدی‌گری دولت را کاری کن در این دولت دوازدهم، آن تصدی‌هایی که مورد نیاز نیست، دولت دیگر متصدی آن نباشد و اموال و سهام عرضه شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و همان‌جا آقا فرمود من نسبت به نیروهای مسلح هم همین دستور را می‌دهم و بعد هم یکی دوبار دیگر که به این مناسبت خدمت ایشان این مسأله مطرح شد، باز هم ایشان تأکید کردند.

او ادامه داد: حتی نسبت به مسأله تأمین اجتماعی و شستا که یک فردی نامه‌ای خدمت ایشان نوشته بود و گفته بود که این شستا مربوط به دولت نیست، ایشان گفت نه این هم مربوط به دولت است و باید ببرد و اینها را عرضه کند و این سهام در اختیار مردم قرار بگیرد و تأمین اجتماعی هم دست از تصدی‌گری بردارد و اشکال ندارد در شرکت‌های دیگر سهام داشته باشد ولی تصدی‌گری و مدیریت را قدم به قدم واگذار کند. شاید در تاریخ بورس ایران احتمالاً اولین بار است که یک همچون عرضه بزرگی امروز انجام می‌گیرد و کل شرکت‌های شستا که مثلاً حدود 180 بنگاه و شرکت بزرگ هستند، همه با هم عرضه می‌شوند و این یک مدل جدیدی است که امروز شروع می‌شود. یعنی این شرکت عظیم و این هلدینگ اقتصادی خیلی بزرگ یکجا عرضه می‌شود. اولاً به وزیر کار، مسئول تأمین اجتماعی، هیأت امناء و همه مسئولین‌شان تبریک می‌گویم که کار بزرگی کردند. اینکه شستا را آوردند پشت شیشه که همه ببینند. این شستایی که روی آن این همه حرف و حدیث و بحث بود و امروز توانستند این را شفاف کنند که تا شفاف نشود، بورس قبول نمی‌کند. اینکه اینها در سال 97  تلاش کردند و وقتی بودجه 98 را به مجلس عرضه می‌کردم آنجا گفتم در سال 98 یک حرکت بسیار بزرگی را در عرضه سهام خواهیم داشت و در سال 98 هر ماه این را پیگیری و دنبال کردم و گاهی هم ماهی چند بار از طرق مختلف این را دنبال کردم که این کار انجام بگیرد.

او اظهار کرد: کار بزرگی انجام گرفته است که این هلدینگ بزرگ امروز شفاف به بورس عرضه شده است و امروز 10 درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود یعنی 2 میلیون نفری که در بورس حضور دارند امروز می‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند و بیایند و حدود 8 میلیارد سهم عرضه می‌شود و مردم می‌آیند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکتر روحانی دولت دوازدهم عرضه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روز‌های اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳