Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا و ابلاغ آن به همه بخش های صنعت حمل و نقل هوایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهار داشت: شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس جهت پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس (19-COVID) و به منظورحفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محدوده اثر این شیوه‌نامه شامل همه شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها، شرکت های خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه، نظافت هواپیما و همچنین همه خلبانان و کادر پروازی، کارکنان فعال در بخش های خدمات مسافر، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولان پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات ویژه مسافریگان، کارکنان ضدعفونی کننده و نظافت هواپیما، خدمات بار، جامه دان، کارکنان خدمات مسافر(کوردینیتور پرواز، کارکنان رمپ و غیره) و کارکنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز است.

جعفرزاده با بیان اینکه مسئولیت اجرای این شیوه نامه به عهده همه دستگاهها و شرکت های فعال در صنعت هوانوردی مشمول این شیوه نامه است افزود: کنترل، انتشار و توزیع این شیوه‌نامه برعهده سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از طریق سامانه قوانین و مقررات موجود در سایت سازمان به‌صورت طبقه‌بندی شده در اختیار ذی نفعان سازمان قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتکل های مصوب بهداشتی توسط همه شرکت ها و ذینفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است بنابراین برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابه جایی امن و ایمن مسافر، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت و عدم اجرای صحیح مقررات این شیوه‌نامه برای بار اول، سازمان هواپیمایی کشوری به صدور تذکر کتبی به مدیرعامل اقدام و مدارک جهت تصمیم گیری های آتی مستند می شود و در صورتی که از طرف شرکت ها و ذی نفعان، همچنان به رعایت مقررات بی توجهی شود، سازمان می‌تواند عندالزوم محدودیت‌های مقتضی را اعمال کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جعفرزاده کرونا عفونت زدایی فارس سازمان هواپیمایی دستورالعمل کرونا سازمان هواپیمایی کشوری شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد