Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه تفریحی و پارک جنگلی آبیدر یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سنندج بوده که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران خارج از کشور و سراسر ایران است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سنندج مرکز استان کردستان و جزو شهرهای کوهستانی ایران است که در زمستان‌ها آب و هوایی سرد و در تابستان هوایی معتدل و مطلوب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود کوه آبیدر، زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.

مجموعه تفریحی و پارک جنگلی آبیدر یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سنندج است که در ناحیه غربی این شهر و در انتهای خیابان آبیدر در میان کوه‌هایی با ارتفاع 2500 متر و پوشش گیاهی متنوع همراه با چشمه سارهای جاری و مشرف بر شهر قرار گرفته که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران خارج از کشور و سراسر ایران است.

چشم‌نوازی شکوفه‌های بهاری در سنندج به روایت تصویرشکفتن شکوفه‌های بهاری درختان در پایتخت طبیعت ایران به‌روایت تصویر

آبیدر از دو کوه به نام‌های "آبیدر بزرگ" با ارتفاع 2550 متر و "آبیدر کوچک" در حدود 2350 متر از سطح دریا تشکیل شده و در واقع واژه آبیدر «آب‌ به ‌در» به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می‌‌کند؛ چشمه‌‌های کوه آبیدر سنندج که پارک جنگلی نیز در دل آن خودنمایی می‌‌کند، هنوز سرچشمه قنات عمارت‌‌های تاریخی خسروآباد، آصف، وکیل و تعدادی از بناهای تاریخی دیگر سنندج است.

در ادامه گزارش تصویری خبرنگار تسنیم از طبعیت زیبا و دل‌انگیز آبیدر سنندج را ببینید:

انتهای پیام/488/ ت

R7848/P1336/S6,66/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل و سرجنگلبانی سرخرود در راستای مقابله با قاچاق چوب، از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازدید کردند.

در جریان این بازدید سرزده، مأموران منابع طبیعی موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان