Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمدمهدی طهرانچی درباره درخواست دانشجویان مبنی بر کاهش شهریه گفت: نکته ای که باید در این خصوص به آن توجه داشت این است که آموزش رایگان از محل پرداخت مالیات های من و شما است؛ به این صورت که ما مالیات می پردازیم و دولت آن را به صورت غیرمستقیم به دانشگاه می دهد در حالی که ۸۵ درصد آموزش عالی شهریه پرداز است؛ یعنی اقتصادش اقتصاد مستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد افزود: نکته این است که دانشجو برای یک دوره آموزش به ما یعنی دانشگاه آزاد شهریه می دهد نه صرفا برای یک ترم. بر فرض ما ترم را کنسل کنیم، به هر حال دانشجو باید شهریه آن را در ترم بعد بپردازد. 

وی ادامه داد: البته به دانشجویانی که دغدغه یادگیری دارند و بر این باورند که کیفیت آموزش مجازی دانشگاه ۵۰ درصد بوده است، برای این ها مجوز خواهم داد که سال آینده به صورت غیرهزینه ای علمشان را اضافه کنند ولی تاکید می کنم جریان علم را در شرایط فعلی قطع نخواهم کرد.

صحبت از حذف ترم فعلا زود است

طهرانچی در ادامه از دانشجویان خواست با توجه به گذشت تنها ۵ هفته از ترم ۱۶ هفته ای، قضاوت سریع از این شرایط نداشته باشند. و هنوز برای اینکه بگوییم ترم را باید منحل کنیم، بسیار زود است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: ما هنوز نمی دانیم استمرار این شرایط تا چه زمانی است، اگر تا خرداد همچنان آموزش ها غیرحضوری باشد در تابستان جبران خواهیم کرد اما اگر باز هم ادامه یابد مجبور هستیم جریان را ثابت نگه داریم.

به مسئولیت اجتماعی خود عمل کردیم

وی در پاسخ به این سوال که این انتظار از دانشگاه می رود که در عمل به مسئولیت اجتماعی خود حداقل تخفیفی در شهریه ها اعمال کند و یا تسهیلاتی را در اختیار آن ها بگذارد، گفت: دانشگاه آزاد در عمل به مسئولیت اجتماعی خود در شرایط کنونی، در حوزه پزشکی و خدمت به بیماران کرونایی بسیار فعال بوده به طوری که ۳ بیمارستان دانشگاه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است؛ بنابراین ما بار اضافی را به دوش گرفتیم که در خدمت مردم باشیم. 

تاکید بر پرداخت شهریه ها/ باید حقوق ۵۸ هزار کارمند و هیات علمی را بدهیم

طهرانچی با تاکید بر اینکه شهریه دانشجویان باید پرداخت شود، گفت: دانشگاه آزاد ۵۸ هزار کارمند و هیات علمی دارد و باید حقوق آن ها پرداخت شود؛ از سوی دیگر تا همین لحظه برآوردهای ما نشان می دهد دانشگاه به دلیل شرایط موجود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش درآمدهای غیرشهریه ای اعم از بوفه ها، پارکینگ و پیمانکاران و ...متحمل خسارت هایی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به نامه نگاری این دانشگاه با دولت برای ارائه تسهیلات به دانشجویان دانشگاه گفت: جریان اقتصاد آموزش عالی یک اقتصاد دولتی نیست و دولت باید کمک هایی به دانشگاه ها به عنوان اقتصاد مولد داشته باشد.

دانشگاه بودجه ای برای کمک به دانشجویان ندارد/صندوق های رفاه باید ورود کنند

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه بودجه ای برای کمک به دانشجویان ندارد، گفت: در این زمینه صندوق های رفاهی دانشگاه باید به کمک بیاید. پیشنهاد ما این است که صندوق های رفاه از محل تغذیه دانشجویان، اعتباراتی برای برای کمک به دانشجویان در نظر بگیرد.

طهرانچی با اشاره به اینکه جریان کرونا یک جریان غیرمترقبه ای است که برای دنیا پیش آمده و همه در شرایط ویژه ای قرار دارند، گفت: این سومین نسل از این ویروس است که بشر با آن مواجه شده و هنوز نمیدانیم این ویروس طبیعی از حیوان به انسان منتقل شده و یا دست ساز بشر است. در محافل علمی هنوز در این باره سوال وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی چالشی به این بزرگی شکل می گیرد، اتفاقا تنها جایی که تعطیل پذیر نیست دانشگاه است. مگر می شود دانشگاه که مغز متفکر مواجه با این ویروس است، تعطیل شود؟ با توجه به اینکه سلامتی دانشمندان، دانش پژوهان و دانشجویان در اولویت است، بنابرین باید شکل ارائه خدمات را تغییر دهیم.

اساتید و دانشجویان سواد رسانه ای خود را افزایش دهند

وی با بیان اینکه متاسفانه با گذشت ۲۹ سال هنوز شبکه ملی اطلاعات به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: کرونا ما را متوجه این موضوع کرد که باید در زمینه آموزش مجازی خیلی جدی تر عمل کنیم و این یک فرصت طلایی ست که اساتید و دانشجویان سواد رسانه ای خود را افزایش دهند. 

طهرانچی ضمن اشاره به اینکه بحث آموزش مجازی در این دانشگاه نواقصی دارد ولی در راستای رفع نواقص تمام تلاش خود را به کار می بندیم، افزود: حتی در کوتاه مدت هزینه های زیادی می کنیم تا به شرایط مطلوب برسیم. اما به هر حال بسیار زود است که قضاوت کنیم آموزش مجازی موفق بوده است یا خیر؟

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شهریه دانشگاه کرونا مقابله با کرونا صراط رئیس دانشگاه آزاد آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است