Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس وعده داده است از تمام پرسنل و ساکنان مراکز نگهداری سالمندان تست کرونا گرفته می‌شود اما همچنان درخصوص عدم اعلام راهبرد نحوه خروج از قرنطینه در آینده، مورد انتقاد است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درپی انتشار گزارش‌هایی از شیوع گسترده ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان در انگلیس، دولت این کشور وعده داد تست کرونای بیشتری در این مراکز گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه گفت انجام آزمایش ابتلا به کرونا یکی اقدامات مهم در کنترل این بیماری است و در همین راستا از تمامی پرسنل و ساکنین مراکز نگهداری سالمندان تست کرونا گرفته خواهد شد.

انجام این وعده پس از آن اعلام شد که شماری از رسانه‌های انگلیسی درخصوص مرگ‌ومیر بالای سالمندان در این مراکز هشدار داده و بی‌توجهی دولت در این زمینه را مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه «گاردین» روز دوشنبه در گزارشی نوشت، حدود نیمی از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، در مراکز نگهداری سالمندان رخ می‌دهند (جزئیات بیشتر).

«آدلینا کوماس» کارشناس مرکز سیاست‌گذاری و ارزیابی مراکز نگه‌داری سالمندان در انگلیس در مصاحبه با این روزنامه گفت: «از دید من، این [آمار] نشان می‌دهد باید منابع به طور مساوی در اختیار خدمات ملی سلامت و مراکز عمومی نگهداری از سالمندان قرار گیرد. فاصله‌گذاری فیزیکی در این مراکز غیرممکن هستند و افرادی که در آن‌ها نگه‌داری می‌شوند قادر به انجام اقدامات لازم نیستند و کارکنان نیز به‌قدر کافی مورد حمایت و آموزش قرار نمی‌گیرند. بسیاری از کارکنان این مراکز دانش پزشکی بسیار اندکی دارند».

 

همچنین رویترز نوشت، «کر استارمر»  رهبر جدید حزب کارگر انگلیس روز چهارشنبه از دولت محافظه‌کار این کشور درخواست کرد راهبرد خروج جامعه از قرنطینه را منتشر کند.

استارمر گفت: «سوال این نیست که آیا در روز پنجشنبه قرنطینه عمومی تمدید می‌شود یا خیر، بلکه سوال این است که دولت چه زمانی، چگونه و تحت چه شرایطی می‌تواند اقدامات پیشگیرانه را کاهش دهد».

وی افزود: «راهبرد خروج [از قرنطینه] زمانی موثر خواهد بود که دولت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های لازم را از قبل معین کرده باشد».

دولت انگلیس از ۲۳ مارس (۳ فروردین) و با اصرار منتقدان به کم‌کاری دولت در مقابله با ویروس کرونا، قرنطینه سراسری را در این کشور اعمال کرد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه گفت، دولت قرار است روز پنجشنبه، وضعیت قرنطینه سراسری را تمدید کند و برنامه‌ای برای تغییر در سطح محدودیت‌های اعمال شده وجود ندارد.

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس همچنین در انتقاد از نحوه عملکرد دولت در مبارزه با ویروس کرونا گفت: «معتقدم که برخی تصمیمات اتخاذ شده در هفته‌های اخیر بسیار کند صورت گرفته‌اند و از کشورهای دیگر به‌قدر کافی درس گرفته نشده است. بیایید این مسئله را تکرار نکنیم».

او در ادامه گفت:‌ «غلبه بر این بحران نیازمند همراه کردن جامعه بریتانیا است. [عملکرد] دولت باید شفاف و قاب بررسی باشد. فشار سکوت بر روی جوامع در سرتاسر کشور را نباید دستکم گرفت».

تا کنون بیش از ۹۳ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس سالمندان وزیر بهداشت ویروس کرونا مراکز نگهداری سالمندان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلستان و ولز که امروز جمعه توسط رسانه‌ها گزارش شد، حزب حاکم محافظه‌کار در حال از دست دادن کرسی‌های شوراهای محلی و واگذاری آنها به مخالفان است.

به گزارش ایسنا، با شمارش بیش از نیمی از آرا، محافظه‌کاران تاکنون ۲۵۹ کرسی را از دست داده‌اند، در حالی که حزب کارگر ۱۰۹ کرسی را به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، در همین حال لیبرال دموکرات‌ها ۳۸ کرسی را کسب کردند، در حالی که سبزها توانستند ۲۸ کرسی دیگر را به دست آورند و ۸۰ کرسی به نامزدهای مستقل تعلق گرفت.

علاوه بر این، محافظه‌کاران اکثریت را در شش شورای محلی از دست دادند و حزب کارگر اکثریت را در هفت شورا به دست آورد. حزب کارگر همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای بلکپول جنوبی بر محافظه‌کاران پیروز شد و کرسی در پارلمان بریتانیا به دست آورد و «کریس وب» نامزد حزب کارگر ۵۸.۹ درصد آرا را در مقایسه با رقیب محافظه‌کار (۱۷.۵ درصد) خود کسب کرد.

انتخابات محلی در انگلستان و ولز روز پنجشنبه برگزار شد. شهروندان باید به ترکیب ۱۰۷ شورا و مجمع لندن رأی می‌دادند و ۱۱ شهردار از جمله شهردار لندن و ۳۷ کمیسر پلیس را انتخاب می‌کردند. در همین روز، انتخابات میان دوره‌ای برای کرسی حوزه انتخابیه بلکپول جنوبی هم برگزار شد.

قبل از انتخابات، محافظه‌کاران ۹۸۹ کرسی از ۲۶۰۰ کرسی و حزب کارگر ۹۷۳ کرسی داشتند. نتایج نهایی قرار است روز شنبه اعلام شود.

در همین حال در پی شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات محلی امید «صادق خان»، شهردار کنونی لندن از حزب کارگر برای ابقا در سمتش بیشتر شده است. نتیجه انتخاب شهرداری‌ها از جمله شهرداری لندن که مهمترین رقابت این دوره است، قرار است روز شنبه اعلام شود.

رقابت اصلی در شهر لندن بین سوزان هال از حزب حاکم محافظه‌کار و صادق خان، شهردار کنونی از حزب کارگر است.

صادق خان که از سال ۲۰۱۶ شهردار لندن است، برای سومین دوره نامزد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند