Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه معاونان آموزشی واحد‌ها باید در خدت رفع مشکلات دانشجویان باشند، گفت: عدم حضور اساتید در کلاس‌های آموزش مجازی قابل توجیه نیست. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه دیدار نوروزی محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با رؤسای واحدهای استان‌های البرز، زنجان، قزوین، خوزستان، ایلام و کرمانشاه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طهرانچی در این جلسه با تبریک سال نو و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای تمامی مردم کشور و با اشاره به پاندمی جهانی ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید درک درستی از مشکل پیش‌آمده داشته باشد و نسبت به سازمان و حل معضلات حاصل از این ویروس، اقدام شایسته‌ای انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه بقاء در تحولات، ناشی از درک و احساس درست از تحولات است، اظهار داشت: اگر افراد و سازمان‌ها نسبت به تحولات پیرامون خود درک درستی نداشته و آگاه نباشند، قطعاً محکوم به فنا و نابودی هستند. از این رو باید نسبت به اتفاقاتی که در سطح ملی و بین المللی رخ می‌دهد، هوشیارانه و به موقع عمل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: اپیدمی ویروس منحوس کرونا رویکرد جدیدی در علم ایجاد خواهد کرد و دانشگاه‌ها باید جهت گیری خود را اصلاح کنند و نقش تأثیرگذاری در زمینه مبارزه با آن داشته باشند. داشتن عکس العمل مناسب نسبت به اتفاقات پیش رو و برنامه ریزی‌های متناسب با آن باید اولویت دانشگاه‌ها باشد. دانشگاه‌ها وظیفه پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی را برعهده دارند. اساساً بشر دانشگاه را به منظور پیش بینی رخداد‌ها و استخراج راه حل‌های مبارزه با پیشامد‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی درگیر شدن با چالش‌های کشور و معضلات جامعه است. این دانشگاه باید در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری وارد شود. مطالبه مردم از دانشگاه در شرایط فعلی کشور تنها پیشگیری و درمان کرونا نیست، بلکه آن‌ها مطالبه جدی از نظام علم و فناوری دارند.

باید از توان علمی دانشگاهیان به صورت همه‌جانبه در مقابله با ویروس کرونا بهره ببریم
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در مقابله با ویروس کرونا نه تنها تعطیل نیستند، بلکه فعالتر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهند، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر مردم و کشور به فعالیت و تولیدات علمی دانشگاه‌ها احتیاج دارند. تنها چیزی که تغییر کرده، شکل آموزش حضوری به غیرحضوری و مجازی است. باید از توان علمی دانشگاهیان به صورت همه جانبه بهره ببریم.

دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شود
طهرانچی ادامه داد: همان‌گونه که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور در شرایط حساس کشور، آرامش و آسایش ندارند و زندگی خود را وقف درمان مردم کرده اند، ما دانشگاهیان نیز باید همسو با آن‌ها حرکت کنیم و جهت گیری خود را تغییر دهیم. دانش اپیدمیولوژی ویروس کرونا باید در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شود، چرا که مأموریت پاسخگویی به جامعه را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده حداکثری از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نیازمند تحولات جدی در آموزش مجازی هستیم و باید در این فضا مولد، مؤثر و قوی عمل کنیم و اخلاق و انصاف را به طور ویژه در نظر داشته باشیم.

طهرانچی بار دیگر بر برگزاری جدی کلاس‌های آموزش آنلاین در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تأکید کرد و افزود: عدم حضور اساتید در کلاس‌های آموزش آنلاین و مجازی قابل توجیه نیست و استادانی که شرایط حضور در اینگونه کلاس‌ها را ندارند، باید از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند. معاونان آموزشی واحد‌های دانشگاهی باید در خدمت رفع مشکلات دانشجویان باشند و به طور مستمر بر فعالیت اساتید، نحوه ارائه فایل‌های pdf و پاورپوینت، حضور دانشجویان، کیفیت آموزش و ... نظارت داشته باشند.

وی تربیت قوه عاقله کشور را از وظایف خطیر دانشگاه دانست و افزود: مکتب گفتگو باید در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود و هیئت‌های اندیشه‌ورز به سرعت وارد عمل شوند. تغییر جهت این دانشگاه بدون شک تغییراتی کلیدی و جدی است. باید دانشگاه حل مسأله تمدن ساز داشته باشیم. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسأله کرونا پیش‌قراول بوده و حضور فعالانه و جدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد کرونا آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی رئیس دانشگاه آزاد دانشگاه ها واحد ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند