Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@18:54:05 GMT

روزه داری باتغذیه مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۷۴۲

روزه داری باتغذیه مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

طهرانی، گفت: طبق شواهد علمی، روزه داری نه تنها سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کند بلکه با تغذیه مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس در افرادخواهد شد چون یاد خدا آرامش دلهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم ریاضی طهرانی، رئیس هیات اندیشه ورز طلاب استان هرمزگان ودکتری فقه خانواده در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: نقش ماه مبارک رمضان در تعمیم دادن فضای معنوی خانواده و افرادجامعه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه روزه یک کلاس تربیتی وعلمی برای هرچه بهتر زندگی کردن است، افزود: با توجه به اوضاع کنونی پیش از گذشته همه  مسلمانان به درس آموزی از ماه مبارک رمضان نیازدارند.

رئیس هیات اندیشه ورز طلاب استان هرمزگان به بیان اهمیت روزه و فوائد آن پرداخت، وعنوان کرد: تقوا و خویشتن داری بزرگترین ویژگی اخلاقی انسان است وبرای رسیدن به این مهم بهترین عبادت” روزه”  یاد شده است.

طهرانی بابیان اینکه تنها راه ایجاد رشد معنویت و راه رسیدن به صبر و پایداری در مشکلات روزه است، گفت: دین مبین اسلام برای تندرستی و سلامت جسمی ارزش فوق العاده به رعایت بهداشت قایل است، در تمام جوامع پزشکی جهان حتی دانشمندانی که اعتقاد موحدانه هم ندارند به راز سلامتی در روزه را عنوان کردند.

رئیس هیات اندیشه ورز طلاب استان هرمزگان بیان کرد: طبق شواهد علمی، روزه داری نه تنها سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کند بلکه با تغذیه مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس در افرادخواهد شد چون یاد خدا آرامش دلهاست.

وی با بیان اینکه افرادی که دچارکهولت سن، بیماری خاص و علائم بیماری کرونا را ندارند دلیلی برای روزه نگرفتن ندارند، گفت: این افراد طبق نظر پزشک متخصص باید عمل کنند نه اینکه در بوق و کرنای تبلیغاتی افراد سود جو باعث ترک روزه داری شود، یافته های علمی نشان میدهد ، مصرف آب خطر ابتلای به ویروس رو کم نمیکند . و ثابت نشده که خشکی گلو زمینه ساز ابتلاء به ویروس کرونا است.

طهرانی تاکیدکرد: رعایت کامل توصیه های پزشکی و رعایت فاصله های اجتماعی هوشمند و عمل به توصیه و قوانین ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا براساس تشخیص ضرر از سوی مکلف و پزشک متخصص واظهار نظر مراجع تقلید مشخص کننده قوانین روزه داری می باشدو در شرایط کنونی ترس از ابتلای به بیماری نمی تواند باعث ترک این واجب گردد.

وی بابیان اینکه روزه، قرب و نزدیکی به خداست و حالت معنویی بسیارب دارد، گفت: همه ما در این ماه پر خیر و برکت وظیفه داریم برای هم دعا کنیم برای بیماران و امیدوارم در بیمارستان ها زمینه ایجاد فضای معنویی پخش دعا و ساعتی برای تلاوت قران جزء خوانی و پخش دعاهای اثر گذار معنویی کوشا باشند.

رئیس هیات اندیشه ورز طلاب استان هرمزگان عنوان کرد: مهمترین اثر روزه ایجاد فضای معنوی و گرم و صمیمی در بین اعضای خانواده است این را در فضای سفره های افطار و سحر می توان مشاهده کرد.

طهرانی با بیان اینکه در عصر کنونی خلاء انسان مادی درک معنویت است، تصریح کرد: روزه یک کلاس تربیتی و علمی برای هرچه بهتر و زیباتر زندگی کردن،قدر داشته ها را دانستن و این درس زیبای رو آوردن به معنویت است.

رئیس هیات اندیشه ورز طلاب استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بنده واقعی که باشی دنبال عذر و بهانه نخواهی بود و متاسفانه دشمنان  این روزها دچار کج فقهمی شدنداز فتاوای مراجع باتوجه به بیماری کرونادر تبلیغات سو استفاده هایی نفع خودانجام می دهندولی نمی دانند ملت مومن و خداجو ایران هوشیار آگاه، هستند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود