Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:40:34 GMT

سه موزه جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۸۳۹

سه موزه جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مهدی حیدری‌وند روز چهارشنبه افزود: با هدف توسعه برنامه‌ها در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.

او ایجاد موزه‌های جدید را از برنامه‌های پ‍یش‌رو دانست و گفت: امسال سه ساختمان قبلی یگان حفاظت تخلیه و برای احداث موزه نظیر موزه سکه و موزه عکس‌های قدیمی از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین تجهیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تداوم عملیات مرمت اضطراری در بخش‌های مختلف مجموعه خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر ۹۵ درصد صحن قزلباش‌ها تکمیل شده و به زودی به پایان می‌رسد.

حیدری‌وند به تجهیز مدرسه پورسینا به عنوان موزه صفویه‌شناسی اشاره کرد و افزود: عملیات مرمت این مکان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از تکمیل به عنوان موزه صفویه‌شناسی تجهیز می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در مورد ساماندهی شهیدگاه نیر گفت: طرح ساماندهی شهیدگاه در حال حاضر در دست تهیه بوده که پس از تکمیل وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی تکمیل میدان عالی‌قاپو، تملک بانک ملی و احیای کوچه گازران را از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ ذکر کرد.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم‌شناسی ، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

برچسب‌ها میراث فرهنگی اردبیل موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی اردبیل موزه میراث فرهنگی اردبیل موزه شیخ صفی الدین اردبیلی موزه باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور