Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: از شهروندان می‌خواهیم تا اگر پاکبان یا کارگر پسماندی را دیدند که از ماسک یا دستکش استفاده نمی کند، حتما این موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  فارس، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با رادیو تهران با اشاره به آخرین وضعیت دفن پسماند در تهران گفت: میزان پسماندهای عادی یا همان پسماندهای خانگی که در بهمن ماه به مجتمع آرادکوه و مراکز تفکیک مناطق وارد می شد، روزانه حدود  4 هزار و 900 تن بود که حدود 2 هزار و 500 تن از آن به کود و کمپوست تبدیل و مابقی که حدود دو هزار و 400 تن بود دفن می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا، تهران اولین شهری بود که از همان ابتدا کار تفکیک پسماند را تعطیل کرد و به همین دلیل میزان پسماند ورودی به آرادکوه در اسفندماه به بیش از 7 هزار تن رسید. این یعنی روزانه 7 هزار تن پسماند باید جمع آوری، منتقل و دفن می شد که اقدامی نفسگیر برای پرسنل ما بود.

علیپور با اشاره به وضعیت پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی گفت: حجم این پسماندها در بهمن ماه سال گذشته بین 70 تا 80 تن بود که با اضافه شدن پسماند بیمارستان‌های کرونایی در مواردی حتی روزانه 110 تن پسماند بیمارستانی را جمع آوری کردیم. نکته مهم این است که ما تمام این پسماندها را عفونی تلقی کرده و سایت ویژه ای را برای دفن پسماندهای کرونایی در نظر گرفتیم. البته در حال حاضر حجم این نوع پسماند به حدود 80 تا 90 تن کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره نحوه تعامل بیمارستان ها برای تحویل پسماندهای پزشکی و عفونی گفت: نیروهای ما در بیمارستان حضور ندارند و این تکلیف وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست است که پسماندهای بیمارستانی را به صورت اصولی و درست به ما تحویل دهند.

وی افزود: در این زمینه جلساتی با مسئولین امر داشتیم و مواردی که اقدامات مربوط به اتوکلاو و بسته‌بندی به درستی انجام نشده بود را گزارش کردیم. با توجه به بی خطرسازی این نوع پسماندها در بیمارستا‌ن‌ها ما ایزوله کردن پرسنل و تجهیز آن ها به پوشش بهداشتی مخصوص را بسیار جدی گرفتیم و حفظ سلامتی پرسنل را در اولویت اول کارمان قرار دادیم.

به گفته علیپور؛ پاکبانان و کارگران پسماند قشری هستند که به اندازه تیم درمان در خط اول مقابله با ویروس کرونا حضور دارند و به شکل نفسگیر اقدامات پرریسک مربوط به جمع آوری، انتقال، دفع و دفن پسماند را انجام می دهند.

وی در ادامه به مکاتبات خود با سازمان های بین المللی مختلف برای دریافت تجربیات آن ها در زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند حسب دستور شهردار تهران یکی از سازمان های درگیر در موضوع مهار ویروس است. بعد از اتفاقاتی که در چین افتاد با مکاتباتی که با سازمان بهداشت جهانی، شهردار ووهان و سفیر چین داشتم سعی کردم از تجربیات آن ها استفاده کنم و حتی دستورات سخت‌گیرانه‌تری را از ابتدا پیاده کردیم. به طور مثال، به عنوان اولین شهر تمام خطوط پردازش و تفکیک پسماند را تعطیل و کارگران را با پرداخت حقوق مرخص کردیم.

علیپور ادامه داد: در مورد پاکبانان هم با ارسال دستورالعمل به مناطق 22گانه بر بحث حفاظت فردی مثل تهیه ماسک و دستکش تاکید کردیم. محل های اسکان کارگری را نیز روزانه بعضاً دوبار ضدعفونی می کنیم. در نهایت دلیل صحت ادعای ما مبنی بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی می تواند این باشد که با وجود همه‌گیری ویروس، در حوزه‌های مختلف پسماند تنها دو تا سه مورد ابتلا به ویروس کرونا داشتیم.  

وی از شهروندان خواست تا اگر پاکبان یا کارگر پسماندی را دیدند که از ماسک یا دستکش استفاده نمی کند، حتما این موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ به مسئولان شهرداری گزارش دهند.

علیپور در پایان گفت: همچنین از مردم می خواهم که در این روزها با استفاده کم تر از وسایل یک بار مصرف، پسماند کمتری تولید کنند، آب و مایعات داخل پسماند قرار ندهند تا شیرابه تولید نشود و پسماندهایی مثل ماسک و دستکش را در خیابان رها نکنند. در خانه هم ماسک و دستکش را بعد از استفاده داخل پلاستیک جداگانه قرار دهند و در آن را ببندند و داخل کیسه اصلی قرار دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پاکبان ها استفاده از ماسک و دستکش سازمان مدیریت پسماند ماسک و دستکش ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است