Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:11:10 GMT

فناوران ایرانی نانو جهش در تولید را سرعت می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۲۳۲۵

فناوران ایرانی نانو جهش در تولید را سرعت می‌دهند

فعالان زیست بوم فناوری نانو با تولید محصولات فناورانه و صادرات آن به سایر کشورها، گام قدرتمندی برای شکوفایی اقتصاد برداشته‌اند؛ در حال حاضر، محصولات نانویی کشورمان به ۴۵ کشور دنیا صادر می‌شود. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فعالان زیست بوم فناوری نانو با تولید محصولات فناورانه و صادرات آن به سایر کشورها، گام قدرتمندی برای شکوفایی اقتصاد برداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رونق جهش در تولید اشاره کرد و تحقیقات و توسعه فناوری را سرچشمه جهش تولید دانست.

تولید رونق یافت، تولیدکنندگان و فناوران ایرانی ثابت کردند که می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد؛ سالی پرتلاطم را پشت سر گذاشتیم و با همه مشکلات توانستیم در خور توجه از وابستگی به نفت رها شویم. حال باید جهشی ایجاد شود در این تولیدات.

فناوران و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در این سال‌ها به خوبی پای کار آمده‌اند؛ نمونه درخشش و تلاش آنها را در بحران کرونا دیدیم که با کمک آنها بسیاری از تجهیزات پزشکی برای درمان و پیشگیری از بیماری تولید شد.

توسعه فناوری محصولات را باید یکی از راه‌های افزایش تولیدات ایران ساخت بدانیم؛ در این زمینه نیز فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری مهمترین نقش را ایفا می‌کنند. در این میان فناوری نانو یکی از حوزه‌هایی است که در آن جایگاه مناسبی داریم.

سعید سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش تولید باید از تحقیقات و توسعه فناوری سرچشمه گیرد، گفت: از نظر نیروی انسانی ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد؛ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری حوزه نانو در این سال‌ها با خلاقیت و نوآوری خود محصولات مناسبی تولید کرده‌اند که بر کیفیت زندگی مردم نیز اثرات مطلوبی گذاشته‌ است.

وی درباره توسعه صادرات محصولات نانو همچنین گفت: برای جهش در تولید باید بازار این محصولات نیز گسترده شود؛ پس توسعه صادرات دانش بنیان‌ها در این زمینه اقدامی اساسی است که در این ستاد نیز موضوع با جدیت پیگیری می‌شود. در حال حاضر نیز این محصولات به 45 کشور صادر می‌شود؛ محصولات فناورانه نانویی به خوبی جای خود را باز کرده‌اند و با حمایت از فعالان زیست بوم نانو می‌توان در سال جاری شاهد تولیداتی بیشتر در این حوزه باشیم. شکل‌گیری و شکوفایی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کمک بسیاری به تحقق شعار «جهش تولید» کرده است.

قدردانی از مدیرعامل شرکت مس در ثبت رکوردهای متعدد در مسیر جهش تولیدراهبردهای هفتگانه بانک توسعه تعاون با رویکرد کمک به تحقق شعار جهش تولید ابلاغ شدگزارش| سیاست‌هایی که صنعت فولاد را تهدید می‌کند / تحقق جهش تولید با کاهش صادرات سنگ آهن

 

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو فناوری نانو زیست بوم فناوری و نوآوری فعالان زیست بوم فناوری توسعه فناوری فناوری نانو جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند

علی رغم تحریم ها و فشارها این شرکت توانسته محصولات جدید تولید کند که در توسعه کشور بسیار مهم است و این موفقیت حاصل توجه مسئولین و تلاشگران شرکت به فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد . - اخبار بازار -

به مناسبت هفته کار و کارگر آیین تجلیل از تلاشگران نمونه ذوب آهن اصفهان با حضور  59 نفر از کارگران نمونه این مجتمع عظیم صنعتی همراه با خانواده ایشان٬ سرهنگ علی اصغر عطایی رییس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان ، مهندس مهدی کوهی مدیرعامل ، محسن یونسی معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری لنجان، احمد اکبری معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی ، مهران قمی معاون برنامه ریزی و توسعه ، مهدی سلوکی مشاور مدیرعامل، مسعود باباخانی مدیر حوزه مدیر عامل و تعاملات منطقه ای و تعدادی از دیگر مسئولین 9 اردیبهشت ماه در تالار فجر مجموعه قایقرانی برگزار شد .

سرهنگ عطایی در این مراسم ضمن خسته نباشید و درود به 14 هزار کارگر شهید در دوران دفاع مقدس گفت : ذوب آهن اصفهان خط اول جبهه صنعت از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بوده است و هم اکنون نیز با دستاوردهای که در حوزه صنعت فولاد داشته توانسته جایگاه بسیار خوبی در کشور داشته باشد . وی با اشاره به اینکه حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان در کشور نمونه است افزود: این حوزه برنامه های بسیار متنوعی در خصوص ایثار ، شهادت و رفع موانع تولید داشته است .

وی گفت : اقتصاد مقاومتی یکی از مولفه های است که با مجاهدت شما تلاشگران به خوبی در حال اجرا است و از تمامی ظرفیت های ممکن برای استفاده از شرکت های دانش بنیان برای مرتفع کردن مشکلات و رشد تولید قدم برداشته شده است . وی یاد آور شد : علی رغم تحریم ها و فشارها این شرکت توانسته محصولات جدید تولید کند که در توسعه کشور بسیار مهم است و این موفقیت حاصل توجه مسئولین و تلاشگران شرکت به فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد .

رییس سازمان بسیج کارگری استان اصفهان با اشاره به حوادث بین المللی اخیر گفت : نظم جدید بین المللی در حال حاکم شدن است و اسراییل به زودی از صفحه روزگار محو خواهد شد . به ویژه بعد از اتفاقات اخیر بین ایران و رژیم کودک کش صهیونیستی این کشور و هم پیمانانش متوجه عظمت ایران در منطقه شدند که این شان و عظمت را مدیون شهدا هستیم .

مهدی کوهی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کارگران مغز متفکر و شاکله اصلی برای جهش تولید هستند گفت :  شما عزیزان ازجمله تلاشگران  نمونه ذوب آهن اصفهان و افتخار آفرین در عرصه صنعت هستید که چرخ صنعت فولاد کشور را به گردش در می آورید .

وی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان ذوب آهن اصفهان نمونه هستند یاد آور شد : از اینکه شما تلاشگران ذوب آهن در تولید و توسعه فولاد کشور گام بر می دارید به خود افتخار می کنم و شما تلاشگران توانستید با افتخار آفرینی محصولات جدید را درسبد محصولات ذوب آهن بگنجانید که در توسعه کشور سهم بزرگی دارد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این مجتمع عظیم صنعتی در توسعه حمل و نقل ریلی پیشگام است و با تولید انواع ریل های مترو و قطارهای بین شهری نقش مهمی در پروژه های خط آهن کشور  داشته است. همچنین با تولید تیرآهن های جدید که در مقابل زلزله مقاومت بسیار خوبی دارد می تواند در ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان و پیشبرد نهضت ملی مسکن گام موثری بردارد .

وی افزود : کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان در حد استانداردهای بین المللی می باشد که مبین با اطمینان بسازید است .

در این مراسم با اهدا لوح و مبلغ  200 میلیون ریال از تلاشگران نمونه ذوب آهن اصفهان تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»