Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار مطالب توهین آمیز علیه مقدسات دینی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا" گفت: طی رصد و پایش روزانه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با ایجاد صفحه اینستاگرامی و انتشار اخبار دروغین و همسو با معاندان اقدام به توهین به مقدسات دینی و ائمه (ع) کرده و سعی در تحریف افکار عمومی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی گرداننده صفحه مزبور آغاز و پس از بررسی‌های فنی او را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یکی از مناطق شهر زاهدان دستگیر کردند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: متهم جوان در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت که قصد توهین به مقدسات را نداشته و صرفاً جهت خودنمایی و جمع کردن دنبال کننده این مطالب را از اینترنت کپی کرده است و خود اعتقادی به این پیام‌های غیر واقعی ندارد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی عنوان کرد: کاربران اینترنتی باید دقت کنند که حتی باز نشر مطالب توهین آمیز و خلاف واقع نیز جرم محسوب شده و مجازات آن در قانون لحاظ شده است، لذا شهروندان باید دقت داشته باشند که ضمن هوشیاری نسبت به عدم باز‌نشر اینگونه مطالب، درصورت عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌های مشکوک و منحرف به سرعت گروه را ترک کرده و آنرا به پلیس فتا گزارش دهند.

سرهنگ کیخا تصرح کرد: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند./ باشگاه خبرنگاران 

کلاهبردار سایبری زمینگیر شد

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس