Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:22:09 GMT

اعتراض کارگران مهاجر در سراسر هند به تمدید قرنطینه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۲۸۶۰

اعتراض کارگران مهاجر در سراسر هند به تمدید قرنطینه

به گزارش رسانه‌های هند، روز سه شنبه هزاران کارگر مهاجر در شهر مومبای چند ساعت پس از اعلام تمدید قرنطینه، به خیابان‌ها آمدند. این گروه با راهپیمایی به سوی ایستگاه قطار مرکزی این شهر خواهان بازگشت به خانه‌های خود در روستاهای مختلف شدند. 
در ایالت‌های تامیل نادو و راجستان نیز هزاران کارگر روز چهارشنبه با عدم توجه به ممنوعیت رفت و آمد، با حضور در خیابان‌ها و جاده‌ها تصمیم گرفتند مسیرهای چند صد کیلومتری به سوی خانه‌های خود را با دوچرخه یا با پای پیاده طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اما اعتراضات کارگران در شهر مومبای و همچنین ایالت‌های تامیل نادو و راجستان با حضور پلیس به خشونت کشیده شد. 
پلیس در مومبای به سوی کارگران حمله ور شد و با استفاده از باتون جمعیت حاضر در ایستگاه قطار مرکزی این شهر را متفرق ساخت. 
حرکت کارگران به سوی روستاها نیز با دخالت پلیس متوقف شد. دولت‌های ایالتی از کارگران خواسته‌اند تا از سفر به روستاهای خود خودداری کنند زیرا آن‌ها می‌توانند ویروس کرونا را به مناطق دور افتاده منتقل کنند. 
اگرچه مقامات هندی به کارگران اطمینان داده‌اند که آن‌ها نیازی به پرداخت اجاره ندارند و غذای آن‌ها تامین خواهد شد، اما کارگران اعلام کرده‌اند که صاحب خانه‌ها همچنان آن‌ها را مجبور به پرداخت اجاره می‌کنند و این افراد پولی برای پرداخت اجاره و همچنین تامین غذای خود ندارند. 
پلیس مومبای گفت: انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه قطارها آماده انتقال مسافران هستند، سبب شد تا بیش از ۲ هزار کارگر متعلق به ایالت‌های بیهار، اوتار پرادش و تامیل نادو در ایستگاه‌های قطار باندرا و مومبرا در مومبای اجتماع کنند. پلیس برای متفرق کردن این جمعیت مجبور به استفاده از زور شد. 
در شهر "سورت" در ایالت گجرات، بیش از یک هزار کارگر با حضور در خیابان‌ها، اقدام به مسدود کردن مسیرهای اصلی کردند. پلیس برای متفرق کردن این جمعیت نیز مجبور به استفاده از زور شد. این درحالی است که چند روز پیش اعتراض کارگران در ایالت گجرات منجر به درگیری با پلیس و همچنین تخریب چند خودرو پلیس شده بود. 
در شهر جیسالمر واقع در ایال راجستان، کارگران وسایل زندگی خود را رها ساخته و برای عدم برخورد با پلیس از مسیرهای ریل آهن برای رسیدن به خانه‌های خود استفاده می‌کنند. 
در سایر ایالت‌های هند مانند تامیل نادو و شهر حیدر آباد نیز با وجود اخطار پلیس و مقامات دولتی، صدها کارگر با پای پیاده به سوی روستاهای خود حرکت کرده‌اند. پلیس تعداد زیادی از این افراد را بازداشت کرده است. 
 نارندرا مودی نخست وزیر هند روز سه شنبه در پیامی تلویزیونی اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور به مدت ۱۹ روز دیگر تمدید خواهد شد. 
نخست وزیر هند تاریخ پایان قرنطینه سراسری در این کشور را سوم ماه می‌ (۱۴ اردیبهشت) اعلام کرد و گفت: در مناطقی که در آن‌ها موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است، محدودیت‌ها کمتر خواهد شد. 
قرار بود قرنطینه هند روز گذشته به اتمام برسد اما پس از درخواست اکثر ایالت‌های هند از دولت مرکزی این کشور، این قرنطینه تمدید شد. 
این قرنطینه باعث مهاجرت گسترده کارگران روزمره از شهرها به روستاها شد و تعداد زیادی از افراد فقیر این کشور را با خطر گرسنگی مواجه ساخت. 
بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، تا روز چهارشنبه بیش از ۱۱ هزار نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۹۶ نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. 

برچسب‌ها هند ویروس کرونا کارگر قرنطینه اعتراض پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ویروس کرونا کارگر قرنطینه اعتراض هند ویروس کرونا کارگر قرنطینه اعتراض ویروس کرونا تامیل نادو خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد