Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۳۴ تن مواد مخدر در کشور در نیمه نخست فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این دو هفته ۳۴ هزار و ۱۸۳ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  حدود ۵۸ درصد افزایش دارد.


وی افزود: ۲۷ هزار و ۲۳۳ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۰ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۳۸۲۱ کیلوگرم حشیش، ۱۱۷۱ کیلوگرم هروئین، ۴۰۲ کیلوگرم گراس، ۱۱۷۰ کیلوگرم شیشه و ۹۷ مرفین و ۲۸۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.


اصلانی اظهارکرد: در دو هفته اخیر مجموعاً ۵۱۵۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۰۷۱ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۱۰۴۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۳۹ نفر از اتباع بیگانه می‌باشند.


وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است،‌ افزود: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰۳۹۱ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۰ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۵۳۷۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۳۶۳۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۷۷۹ کیلوگرم، اصفهان با ۲۵۷۸ کیلوگرم، سمنان با ۱۵۷۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در دو هفته مذکور ۶۵ درصد است.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اصلانی گفت: طی این مدت ۴۲۰ دستگاه خودرو و ۲۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۴ درصد انتظامی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق مواد مخدر ترياك درصد کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه