Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه فعالیت کمپ ماده ۱۶ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ساماندهی معتادان متجاهر استان مرکزی از سر گرفته شد گفت: صنوف کم‌خطر ملزم به رعایت دقیق الزامات بهداشتی شدند. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث این جلسه اظهار داشت: امروز نخستین دستور کار در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه کمپ‌های ماده 15 و 16 در این مقطع تعطیل بوده‌اند معضلی را در برخی از شهرها شاهد بودیم که معتادان متجاهر در سطح شهرها مشاهده شدند، از این رو برای حفظ سلامت مردم و همچنین اصلاح چهره شهرها مقرر شد که کمپ ماده 16 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: از جمله این پروتکل‌ها اینکه زمانی که متعادان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند حداقل به مدت 15 روز در یک مکان جداگانه قرنطینه شوند و بعد در جمع سایر معتادان نگهداری شوند که این مصوب شد با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری‌ها و همچنین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام شود.

اکرمی بیان کرد: نکته دیگر با توجه به اینکه از روز 23 فروردین‌ماه صنوف کم‌خطر بازگشایی شدند و یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان خود اصناف این بوده که رفتار صنوف را در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رصد کنند، این موضوع مور  بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از صنوف و بعضی از شهروندان البته شاید به سبب اینکه مدت زیادی را در منزل بودند بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد لازم در سطح جامعه حضور پیدا کردند که این حضور یک‌سری نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

آیا کروناویروس نشانه پایان سرمایه‌داری است؟آخرین خبرها از کرونا در خوزستان|‌ کاهش محدودیت‌های ترددی افزایش تعداد مبتلایان در خوزستان را به همراه داشته استکرونا| افزایش آمار مبتلایان در مغرب/ ثبت 97 مورد ابتلای جدید در عمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: انتظار داریم مردم خوب استان همان گونه که از اوایل اسفندماه همراهی کردند و در منازل خود ماندند همچنان این روند را ادامه دهند.

اکرمی افزود: بنده اعلام می‌کنم که ما همچنان درگیر این بیماری هستیم و وضعیت هنوز تثبیت نشده و نیازمندیم که مردم به طور حتم در منزل بمانند و همچنان از رفت و آمدها و سفرهای غیرضرور به شدت پرهیز شود، اگر به هر دلیلی لازم است وارد جامعه شویم یا خریدی انجام دهیم به طور حتم موارد بهداشتی نظیر ماسک زدن و استفاده از دستکش و غیره را رعایت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: از صنوفی که بازگشایی شدند تقاضا داریم که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم از سوی خود و هم از سوی مشتریان مراجعه‌کننده حساسیت داشته باشند، در صورت مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی هر صنفی به طور حتم آن صنف را تا پایان بحران کرونا تعطیل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین در یکی از جلسات مصوب کرده بودیم برای مغازه‌دارانی که مالک آنها شهرداری یا اداره کل امور اوقاف است تمهیداتی درنظر گرفته شود که اجاره این چند ماه بخشیده شود و به مستاجران تخفیف داده شود که در رابطه با این مصوبه امروز بحث شد و ضمن تاکید مجدد استاندار مرکزی به اداره کل اوقاف، تصمیمی در سطح ملی برای این موضوع اتخاذ می‌شود که به محض اتخاذ اعلام می‌کنیم

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند

استاندار مرکزی گفت: شوراها به‌واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی اظهار کرد: شوراها علاوه بر نقشی که به‌دلیل مشارکت مؤثر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برعهده دارند و به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌های اجرایی و مدیریت محلی دارند، امکان نیازسنجی، دسته‌بندی مسائل و مطالب و طرح منطقی و معقول آن‌ها را دارند.

وی افزود: حکمروایی مطلوب، شایسته و خردمندانه زمانی تحقق می‌یابد که ارتباط سازنده و مؤثر بین سه رکن بخش دولتی، مردم و نهادهای مردم نهاد برای تحقق پیشرفت و عدالت فراهم شود.

استاندار مرکزی گفت: شوراها به واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: با توجه به نقش‌آفرینی شهرها و به ویژه کلان‌شهرها به مثابه موتور توسعه از یک سو و از سوی دیگر تهدیدها و چالش‌های شهرنشینی برای پایداری زیست‌محیطی و اقتصادی اجتماعی، برخورداری نهاد شورا و شهرداری از اقتدار قانونی و اجرایی مناسب برای اداره مطلوب شهرها ضروری است.

وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه دوم اجرای طرح و رتبه نخست تعریف پروژه‌های جدید و برنامه‌های راهبردی روستایی در کشور را دارا است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه سال گذشته در روستاهای استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح اجرا شد که در نوع خود بی سابقه بود، افزود: در سال گذشته مدیریت شهری استان در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی ۵۰ هزار میلیارد ریال کار انجام داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه مدیریت شهری و روستایی ۲۰ درصد بیشتر از مجموع بودجه عمرانی سال ما قبل در استان مرکزی به مبلغ ۵ هزار و ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده و امسال ۷ هزار میلیارد تومان در شهرها هزینه خواهد شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شوراهای شهرها و روستاها در بیان موفقیت‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند در صورتی که بیش از سال‌های گذشته کار انجام شده است.

مخلص‌الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی در مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و این میزان در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۶ برابر این سال‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تا پایان دوره فعالیت شورا مدت زیادی نمانده بنابراین اعضای شورا باید تلاش کنند، دستاوردها و اقدامات انجام شده را تبیین کنند و از حاشیه‌ها و امور فرعی فاصله بگیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران باید با شوراها در ارتباط و برای این جایگاه اهمیت قابل توجه قائل شوند، خاطرنشان کرد: از طریق شورا می‌توان مسائل و نیازهای اجتماعی را به صورت مناسب‌تری مورد بررسی قرار داد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن استان مرکزی جز استان‌های کم مشکل در تأمین زیرساخت‌هاست با این وجود پیگیری‌ها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مناطق حاشیه‌نشین افزود: توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های مهم کشور است بنابراین شهرهایی که به‌صورت جدی با این پدیده مواجه هستند باید به این منطق به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: موضوع شکایت از معادن باید مورد توجه شوراهای اسلامی قرار گیرد و در صورت تخریب باید طرح شکایت شود، بخشی از معادن تخریب زیست محیطی داشته‌اند و در رسانه‌ها نیز مطرح شده است اما به‌دلیل نبود شاکی موضوع قابل پیگیری نیست، بنابراین شورا به‌عنوان نمایندگان مردم باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

علی‌اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: سال گذشته از طریق وزارت کشور موضوع صدور کارت شناسایی برای اعضا شورا پیگیری و این کارت به تعدادی از اعضا تحویل داده شد و مابقی اعضا هم در روزهای آینده این کارت را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: از مجموع ۸۰۲ شورای استان شناسه ملی برای ۶۴۵ عضو شورا صادر شده است، شوراهایی که شناسه ملی دریافت کرده‌اند، کار بودجه نویسی برای دریافت حق‌الزحمه را انجام نداده‌اند و این مهم به پیگیری شوراها ارتباط دارد.

کد خبر 748860

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی