Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:00:06 GMT

اخبار مشروح ۱۳ چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۲۰۷

سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت درباره اولویت قرار دادن سلامت و معیشت مردم، هشدار معاون وزیر بهداشت درباره تبعات رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، رونمایی از دستاورد جدید در تشخیص ویروس کرونا، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، *رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: سلامت و معیشت مردم در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای روحانی افزود: ما باید همزمان با بیماری، با بیکاری هم مبارزه کنیم و ان شاءالله قدم به قدم شرایط کشور را به سمتی هدایت می‌کنیم که برای مردم مطلوب باشد. رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم مطمئن باشند نیاز‌های اساسی آن‌ها تأمین می‌شود.

*وزیر اقتصاد با اشاره به عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام شستا در بورس گفت: امروز عرضه اولیه این سهام در بورس انجام شد. آقای دژپسند افزود: سایر بنگاه‌های بزرگ هم از این پس می‌توانند عرضه سهام در بورس را تجربه کنند.

وزیرتعاون هم گفت امروز ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ متعلق به شستا در بورس عرضه شد که بزرگترین عرضه سهام در بورس است.

*معاون کل وزیر بهداشت با انتقاد از افزایش تردد‌های غیر ضرور در برخی استان‌های کشور از هموطنان خواست رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

*مهمترین توصیه مسئولان برای موفقیت در قطع زنجیره انتقال کرونا همچنان، ماندن در خانه است. اما اگر ناچار به خروج از منزل هستیم، حتما رعایت فاصله با دیگران و استفاده از تجهیزات حفاظتی رو جدی بگیریم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی *رونمایی از دستاورد جدید در تشخیص ویروس کرونا، این دستگاه می‌تواند ویروس را تا فاصله حدود ۱۰۰ متری تشخیص دهد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی *بیش از یک ماه و نیم از ورود میهمان کوچک ناخوانده به کشور می‌گذره. در این مدت، تک تک مردم در جای جای کشور، پنجه در پنجه هم، درحال مقابله با این ویروس برای از بین بردنش هستن.

*رئیس جمعیت هلال احمر رقم کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به این جمعیت برای توزیع بین قشر‌های محروم و آسیب پذیر از بحران کرونا را در مجموع ۶۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد. به گفته همتی این کمک‌ها در قالب بسته‌های بهداشتی به گروه‌های نیازمندو همچنین ۵۰۰ هزار نفر از بیماران سرطانی توزیع شده است. رئیس جمعیت هلال احمر افزود: بسته‌های اقلام خوراکی هم به ارزش ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم برای ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند آماده توزیع است.

*متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس کرونا روی برخی اجسام سرد و مرطوب می‌تواند تا ۲۰ روز باقی بماند. دکتر عمادی با بیان این که کرونا در هوای گرم، زنده نخواهد ماند، گفت: هر عاملی که که باعث گرم شده محیط زندگی ویروس (کرونا) شود، می‌تواند در پاکسازی محیط کمک کند.

*شمار مبتلایان کرونا در جهان از دو میلیون نفر فراتر رفته که نزدیک به نیم میلیون نفر از آنان بهبود یافته‌اند. ۵۰ هزار نفر هم در وضعیت شدید بیماری کووید ۱۹ قرار دارند. ویروس کرونا که همه جای دنیا رفته، تنها گردشگر این روز‌های اماکن گردشگری است.
در آمریکا ۳۸ هزار مبتلای کرونا از میان ۶۱۴ هزار نفر، بهبود یافته‌اند. شمار جان‌باختگان هم از ۲۶ هزار نفر فراتر رفته.

ترامپ که سعی دارد کم‌کاری‌هایش در بحران کرونای آمریکا را گردن سازمان جهانی بهداشت بیندازد، اعلام کرده کمک‌های آمریکا به این سازمان را قطع می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل این اقدام ترامپ را جنگ علیه سازمانی دانست که خودش درگیر جنگ با کروناست. ترامپ در ادامه سیاسی بازی با کرونا به دموکرات‌ها هم تاخت.

و در ادامه تلاش‌های قانونی فرمانداران منتقد را به استقلال‌طلبی و انگیزه‌های سیاسی ربط داد. اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، که بیش از ۲۰۰ هزار مبتلای کرونا دارد، به طور مستقیم مورد حمله ترامپ قرار گرفته. کومو در گفتکوی تلفنی با شبکه تلویزیونی msnbc گفته: الان وقت سیاست بازی نیست.

میدانم رئیس جمهور از ما ناراحت است و علیه من توییت کرده. اگر دنبال جنگ و دعوا هستند، من نیستم. من خود را از درگیری کنار می‌کشم. الان وقت رسیدن به بیماری مردم است و نه سیاست بازی.
کومو با ذکر خاطراتی از دوره مدرسه. تلویحا کار‌های ترامپ را بچه بازی توصیف کرد.

*سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده ۹۰ درصد مبتلایان کرونا در آمریکا و اروپا هستند. در اروپا، حال اسپانیا و ایتالیا بهتر شده. شمار مبتلایانِ روزانه این کشور‌ها به ترتیب به کمتر از ۴ و ۳ هزار نفر رسیده. در این دو کشور برخی محدودیت‌ها کاهش یافته و فعالیت برخی کسب و کار‌ها هم از سر گرفته شده.

*اما در فرانسه، محدودیت‌های تردد ادامه دارد و دولت به دنبال طرحی برای کاهش تدریجی محدودیت‌هاست.

رئیس جمهور به روشنی از دولت خواسته برنامه‌ای برای خروج از قرنطینه اعلام کند. من موظف به ارائه آن هستم. هر وقت این طرح آماده شد، خیلی پیش‌تر از یازدهم ماه مه ارائه می‌شود.

*در آلمان متاسفانه ۳۰۱ نفر در یک روز جان باختند و حالا شمار جان‌باختگان آلمان به ۳۵۰۰ نفر نزدیک شده است.

*در انگلیس هم شیب افزایش مبتلایان همچنان تند و صعودی است. در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار مبتلای کرونا در این کشور گزارش شده است. ادامه بحران کرونا در انگلیس خانواده‌های زیادی را در تنگنا قرار داده.

*ترکیه دیگر کشوری است که شیوع کرونا در این کشور صعودی است و روز گذشته بیش از ۴ هزار مبتلای کرونا گزارش کرده.

*بلژیک، هلند، سوئیس، کانادا و برزیل دیگر کشور‌هایی هستند که بیش از ۲۵ هزار مبتلای کرونا دارند. در میان این کشورها، مبتلایانِ روزانه برزیل بیشتر است؛ در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ هزار مبتلای کرونا گزارش شده.

*در روسیه هم شمار مبتلایان از ۲۰ هزار نفر بیشتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۰۰ مبتلای کرونا در این کشور گزارش شده.

*در افغانستان، کرونا هم نتوانسته موجب آتش‌بس شود. تخریب زیرساخت‌های بهداشتی هم موجب شده کرونا در افغانستان خزنده و خاموش پیشروی کند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده ۷۰ واکسن کرونا در دست بررسی‌اند و مشخص شدن نتیجه نهایی چند ماه زمان می‌برد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط و ضوابط بهره مندی از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا، ویژه یارانه بگیران را اعلام کرد.
در اطلاعیه این وزارتخانه از خانوار‌های یارانه بگیر درخواست شده برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند، ثبت کنند. خانوار‌های یارانه بگیر.‌
می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا ۳۱ فروردین از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲، چهارشنبه ۲۷ فروردین به همه سرپرستان خانوار‌های دریافت کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.   ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به معنی قبول و تعهد متقاضی است. مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی خواهد بود. اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ ۳۵ هزارتومان است که از یارانه تیرماه به بعد کسر خواهد شد.

*مردم کره جنوبی در میان شیوع جهانی کرونا برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند.
رأی گیری از ساعت ۶ صبح به وقت محلی آغاز شده و قرار است تا ساعت ۶ بعد از ظهر روز ادامه یابد. بنا به اعلام کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی، انتخابات در ۱۴ هزار و ۳۳۰ محل رای گیری برگزار می‌شود و تعداد رأی دهندگان واجد شرایط ۴۴ میلیون نفر است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین هزار مبتلای کرونا ویروس کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟

روز کارگر مانند همه کشور‌های دیگر در ایران هم برگزار می‌شود و در این روز از زحمات این قشر مهم قدردانی می‌شود. روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تقویم کشورمان است که در تقویم ۱۴۰۳ به دلیل کبیسه بودنش این روز مصادف با ۱۲ اردیبهشت است.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از مهر، بر اساس ماده ۶۳ قانون و مقررات کار جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌رود.

بنابراین، روز کارگر همچون روز‌های جمعه تعطیل رسمی برای کارگران بوده و چنانچه کارفرما مبادرت به تعطیلی نکند باید ساعت کاری این روز تعطیل کار محاسبه شود.

 

tags # تقویم ، حقوق کارگران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند