Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@14:10:00 GMT

۹۸ درصد جنوب کرمانی ها غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۲۵۸

۹۸ درصد جنوب کرمانی ها غربالگری کرونا شدند

علی اصغر خیرخواه گفت: در راستای اجرای اولین مرحله غربالگری کرونا ویروس تاکنون ۹۸ درصد از جمعیت جنوب کرمان غربالگری شدند.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، روند غربالگری کرونا در جنوب کرمان را مطلوب برشمرد و گفت: در راستای اجرای اولین مرحله غربالگری کرونا ویروس تاکنون ۹۸ درصد از جمعیت این منطقه غربالگری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این میزان از جمعیت جنوب کرمان در مرحله اول غربالگری از طریق سامانه های تلفنی ۴۰۳۰ و اینترنتی salamat.gov.ir غربالگری شده اند.

وی بیان کرد: حضور کارشناسان حوزه بهداشت روند غربالگری ویروس کرونا در تمامی مراکز غربالگری شهرستان های جنوبی کرمان ادامه دارد و مرحله دوم طرح غربالگری بر اساس اولویت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: البته تعدادی از افراد که امکان برقراری ارتباط تلفنی با آنها نبوده، توسط بهورزان و به صورت حضوری درب منازل غربالگری شده اند.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در جنوب کرمان اظهار کرد: متاسفانه ظرف ۲۴ ساعت گذشته یک مورد مثبت جدید به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جنوب کرمان اضافه شده که با احتساب این مورد جدید، آمار مبتلایان به این بیماری تاکنون در سطح منطقه به ۲۸ نفر رسیده است.

 

خیرخواه ادامه داد: از این تعداد موارد قطعی متاسفانه تاکنون ۲ تن از همشهریان جنوب کرمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: متاسفانه با شروع به کار برخی از کسب و کارها و مشاغل، شاهد جنب و جوش های غیرضروری در سطح معابر، بازار و خیابان ها هستیم که می تواند اپیدمی وحشتناکی از بیماری کرونا را در جنوب کرمان ایجاد کند.

 وی با بیان این مطلب که کرونا درمان ندارد، افزود: توصیه ما همواره بر رعایت نکات بهداشتی، عدم تردد غیرضرور و رعایت فاصله اجتماعی است تا زنجیره شیوع این ویروس قطع شود و با کمترین تلفات از این بحران عبور کنیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری ویروس کرونا غربالگری کرونا غربالگری کرونا جنوب کرمان غربالگری کرونا جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات ۴ وزن نخست وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، با درخشش وزنه برداران کرمانی همراه شد. در رقابت‌های امروز دختران کرمانی موفق به کسب ۷ نشان طلا شدند ضمن اینکه ۳ مدال طلا نصیب استان فارس شد و ۲ طلا نیز به ایلامی‌ها رسید. نتایج چهار وزن نخست مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران که از ظهر امروز (یکشنبه شانزدهم اردیبهشت) در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزادی اسلامی واحد همدان آغار شده است به شرح زیر است:    دسته ۴۰ کیلوگرم نوجوانان    یکضرب   زهرا پورامین (کرمان)   ۴۴ کیلوگرم   دوضرب   زهرا پورامین (کرمان)   ۵۰ کیلوگرم   مجموع   زهرا پورامین (کرمان)   ۹۴ کیلوگرم    دسته ۴۵ کیلوگرم نوجوانان   یکضرب   هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان)   ۳۸ کیلوگرم   حنانه بیژنی (ایلام)   ۳۷ کیلوگرم   پرنیا افشار (خراسان رضوی)   ۳۵ کیلوگرم   دوضرب   حنانه بیژنی (ایلام)

دیگر خبرها

  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات