Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:38:20 GMT

در جلسه هیئت دولت ۲۷ فروردین چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۳۶۸

در جلسه هیئت دولت ۲۷ فروردین چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۲۷ فروردین جلسه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد و در پایان طبق سنوات گذشته وزرا در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه  امروز هیئت وزیران گفت: امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ویروس کرونا یک معضل برای همه کشورهای جهان است و تقریبا همه دنیا از جمله سیاست، اقتصاد هم سبک زندگی مردم در جهان، تجارت و معاملات همه چیز تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است و برای اولین بار است که یک بیماری نامش تبدیل به یک معیار تاریخی برای محاسبات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین روحانی معتقد است: موفقیت ما در شرایط کرونایی در صورتی محقق می‌شود که مردم، دولت و سران در کنار یکدیگر باشند. در کشور‌هایی بوده که بیمار به بیمارستان مراجعه کرده، اما پزشک به اندازه کافی وجود نداشته و بخش مراقبت‌های ویژه نتوانسته پذیرای بیمار باشد، اما در کشور ما حتی نمونه به این صورت وجود نداشته است؛ حتی درمان اتباع خارجی مبتلا هم در کشور ما رایگان است.

رئیس جمهور افزود: ما در این چند ماه سراغ نداریم که کسی به بیمارستان مراجعه کند و او را برگردانند، تخت برای مراقبت در اختیار قرار ندهند و یا حتی به دلیل فقر مالی بستری نشود.(بیشتربخوانید)

خرید سهام با روش ETF 

دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی  در حاشیه نشست هیئت دولت امروز  با اشاره به جزئیات عرضه اولیه سهام شستا در بازار سرمایه،گفت: امروز یکی از روزهای تاریخی را برای بازارهای سرمایه را داریم. خوشبختانه با همکاری وزارت رفاه توانستیم برای یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها برای حضور در بازار سرمایه پذیرش بگیریم و سهام آن به‌عنوان عرضه اولیه در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

او یادآور شد: بر اساس برنامه‌ای که داریم و پیش تر توضیح داده‌ام، باید بگویم که ما برای عمومی کردن واگذاری‌ها و مشارکت دادن همه آحاد مردم، روش واگذاری‌ها را تغییر داده‌ایم و از روش واگذاری بلوکی به روش واگذاری ETF تغییر داده‌ایم.(بیشتربخوانید)

امسال قیمت نان آزادپز افزایش نخواهد داشت

ربیعی سخنگوی دولت  نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نرخ آرد برای نانوایان آزادپز مانند نانوایان صنعتی محاسبه شده بود که امروز تصمیم گرفتیم این نرخ برگردد و همان ۹۰۰ تومان برای آزادپزان محاسبه شود. نرخ آرد برای نانوایان یارانه‌ای هم همان ۶۶۵ تومان است و نرخ آرد صنعتی‌ها نیز ۲۷۰۰ تومان خواهد بود.

ربیعی تاکید کرد: بنابراین امسال به نرخ آرد آزادپزان اضافه نمی‌شود و قیمت نان در میان آزادپزان افزایش نخواهد داشت.(بیشتربخوانید)

دفترچه‌های درمانی از اوایل خرداد غیر حضوری تمدید می‌شوند

شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی می گوید: شب گذشته اطلاعیه‌ای را صادر کردیم مبنی بر اینکه مجدداً دفترچه‌های بیمه درمانی بیمه گذاران تأمین اجتماعی سراسر کشور تا پایان اردیبهشت ماه هم تمدید شود و بر این اساس دفترچه‌هایی که منقضی شده بود، همچنان معتبر هستند و همه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی و دیگر مراکز درمانی طرف قرارداد مکلف هستند که این دفترچه‌ها را معتبر فرض کنند.

او  تصریح کرد: پس از پایان اردیبهشت ماه نیز با توافقی که با رئیس سازمان تأمین اجتماعی به عمل آمد، قرار بر این شد که کلیه فعالیت‌های مربوط به صدور، تمدید و ارسال دفترچه‌های درمانی به صورت غیرحضوری از ابتدای خردادماه انجام خواهد شد تا پس از پایان دوران تمدید هم دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد.(بیشتربخوانید)

تابستان امسال رکوردی در تامین برق_آبی داریم

اردکانیان وزیر نیرو  یکی دیگر از وزرایی بود که امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تا امروز ۲۷۰ میلیمتر در سطح کشور بارش داشتیم و این به معنای این است که هر چند این مقدار حدود ۳۰میلیمتر کمتر از سال قبل در همین ایام است اما ۶۰ میلیمتر از متوسط دراز مدت بارش‌ها بیشتر است و نوید شرایط بسیار خوبی می‌دهد.

او بیان کرد: ان‌شاءالله امسال هم اولا در بخش کشاورزی موفق خواهیم بود و مانند پارسال حدود ۳۰ درصد بیش از سال‌های قبل  آب در بخش کشاورزی قرار بدهیم. این اثر مستقیمی روی امنیت غذایی خواهد داشت. حدود ۵۰ تالاب ما در ابتدای سال آب‌گیری شدند مانند تالاب های بین المللی هامون در استان سیستان و بلوچستان که اثر بسیار مثبتی بر شرایط محیط زیست دارند و دریاچه ارومیه به حد خوبی رسیده است.(بیشتربخوانید)

بیشتر بخوانید:باید همزمان با بیکاری و بیماری مقابله کنیم/ درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا رایگان است/ ۱۰ درصد سهام شرکت شستا عرضه می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور هیئت دولت ویروس کرونا هیئت دولت دفترچه ها نرخ آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!