Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@11:21:54 GMT

روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را آنلاین ببینید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۵۴۶

روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را آنلاین ببینید

سایت آپارات بزرگداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از انتقال زنجیره‌ی کرونا مسوولان میراث فرهنگی تصمیم گرفتند تا مراسم روز جهانی «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» را نیز به صورت مجازی و پخش زنده از سایت آپارات برگزار کنند.

در این مراسم قرار است علی محمد سعادتی - شهردار منطقه ۱۲ تهران - ، اسکندر مختاری - مدرس دانشگاه  و پیشکسوت میراث فرهنگی - ، سید احمد محیط طباطبایی - رییس ایکوم ایران - ، حسن عمیدی - رییس موزه ارتباطات -  ، علی‌رضا قلی‌نژاد - عضو هیات اجرایی ایکوم و معاون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فرزاد رستمی‌فر - کارشناس - به صورت آنلاین درباره‌ی «فرهنگ‌های مشترک، میراث مشترک، مسوولیت مشترک: از توپخانه تا حسن‌آباد» صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم  ۲۸ فروردین همزمان با این روز جهانی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ از آدرس «aparat.com» به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آپارات آنلاين روز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم


علیرضا عسکری مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.
او افزود: هم اکنون تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.
عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.
او گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • محوطه باستانی نقش رستم دچار آبگرفتگی شد
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • مدیر پایگاه تخت جمشید: آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت