Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:20:33 GMT

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۵۶۸

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم

موفقیت در محیط پر از رقابت امروزی در گروی تبلیغات هدفمند، صحیح، بهینه و مداوم است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ بازار نظرات - اخبار بازار -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به این که استفاده افراد از اینترنت روز به روز بیشتر می شود تبلیغات در سایتی که روزانه بیشتر از آن استفاده می کنند یعنی گوگل اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر تبلیغات در گوگل که به اسم گوگل ادز شناخته می شود بهترین راه بازگشت سرمایه در دنیای کسب و کار آنلاین است.

دو سال بعد از راه اندازی سایت گوگل سرویس تبلیغات این شرکت به اسم گوگل ادوردز پا گرفت و 18 سال بعد در اکتبر 2018 و طی یک ریبریندینگ حساب شده نام آن به گوگل ادز تغییر کرد. اما هنوز افراد زیادی آن را به اسم گوگل ادوردز می شناسند. سرویسی که با گذشت سال ها به روزرسانی های متعددی داشته است و ویژگی های زیادی به آن اضافه شده است.

قبل از این که نحوه ساخت و راه اندازی اکانت گوگل ادوردز را توضیح دهیم ابتدا دو مفهوم مهم کلیک و ایمپرشن را توضیح می دهیم.

زمان تصمیم به تبلیغات در گوگل باید بدانید از 2 مدل نمایش تبلیغات می توانید استفاده کنید که عبارتند از:

Search Network (تبلیغات در شبکه جستجو)

در این روش، افرادی که کلید واژه های هدف شما را جستجو می کنند به احتمال زیاد در معرض تبلیغ تان قرار می گیرند. این مدل شامل گوگل مپس و گوگل شاپینگ نیز می شود (البته در ایران به دلیل تحریم امکان استفاده از آن وجود ندارد).

Display Network (تبلیغات در شبکه نمایشی)

همانطور که اسم این مدل ممکن است نشان دهد تبلیغات شما را به شکل بنر (عکس یا ویدئو) در سایت ها و اپلیکیشن های موبایل متعدد به نمایش گذاشته می شود. تبلیغات ویدئویی یوتیوب، تبلیغات در جیمیل و سایت بلاگر نیز جزو این دسته است. با توجه به این که شبکه نمایشی گوگل تقریبا 90 درصد تمام کاربران اینترنت در جهان را در بر می گیرد با پتانسیل نتیجه گیری بالایی روبرو هستید.

 خب حالا با این مقدمه می خواهیم بررسی کنیم چطور می توانیم برای تبلیغات در گوگل یک اکانت گوگل ادوردز بسازیم.

برای این منظور باید ابتدا وارد سایت ads.google.com شوید و فیلدهای مورد نظر را پر کنید.

توجه کنید اگر از قبل اکانت جیمیل دارید، نیاز نیست حساب جدید بسازید. همچنین اگر دوست دارید می توانید برای این کار یک حساب جدید با کلیک روی گزینه Start Now بسازید.

باید توجه کنید به دلیل تحریم ها اگر از وی پی ان استفاده نکنید پس از کلیک روی گزینه بالا خطای 403 به شما نشان داده می شود.

زمانی که روی گزینه بالا کلیک می کنید اگر در اکانت جیمیل خود لاگین نباشید در صفحه بعدی باید اطلاعات اکانت خود را وارد کنید.

پس از این که اکانت خود را تایید کردید می توانید با رمز عبور و نام کاربری وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید و ماجراجویی تان در دنیای تبلیغات در گوگل شروع خواهد شد!

زمانی که وارد اکانت شدید، سیستم خودکار از شما درخواست می کند اولین کمپین تبلیغاتی خود را بسازید. که در ادامه به شما کامل این کار را یاد می دهیم.

پس از ورود به اکانت به بخش کمپین ها (campaigns) بروید و روی دکمه + یا کمپین جدید (new campaign) کلیک کنید.

حالا باید نوع کمپین را مشخص کنید. از بین کمپین هایی که گوگل نشان می دهد به عنوان مثال Website Traffic را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه «Search» روی گزینه Continue کلیک کنید تا نوع کمپین مشخص شود.

در این مرحله باید نام کمپین خود را مشخص کنید و سپس در بخش نتورک (Network) تیک هایی که برای گزینه های Include Google Search Partners و Include Google Display Network است را بردارید.

خب ابتدا یک نفس آرام بکشید که تا این مرحله جلو آمدید تا سپس به بخش تعیین موقعیت یا location برسیم که در این بخش به علت تحریم های ایران باید گزینه All Countries and Territories را انتخاب کنید.

در بخش زبان اگر گزینه پیشفرض روی انگلیسی بود ضربدر کنار آن را بزنید تا به تمامی زبان ها تغییر کند (امکان انتخاب زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد ولی به علت ورود کاربران با وی پی ان های گوناگون، زبان مرورگر آن ها در جستجوی گوگل عوض ممکن است شود و دیگر قادر به دیدن تبلیغ شما نخواهند بود).

خب به بخش سخت یعنی تعیین بودجه روزانه برای کمپین تبلیغی تان می رسیم. پس از تصمیم در مورد آن باید استراتژی biding خود را انتخاب کنید که گزینه های مختلفی در پیش روی شما قرار دارد و پیشنهاد می کنیم گزینه Manual CPC را فعلا انتخاب کنید.

در مرحله آخر کمپین خود را ذخیره کنید تا ساخته شود.

پس از ساخت کمپین به مرحله ساخت گروه تبلیغاتی یا اد گروپ می رسیم که در این بخش باید برای آن یک نام بنویسید (Ad group name). در مرحله بعد در بخش Default Bid باید برای گروه تبلیغاتی خود یک قیمت پیشفرض مشخص کنید (این قیمت برای این است که اگر برای کلمات خود قیمت اختصاصی تعیین نکنید، این قیمت برای آن ها استفاده می شود، البته باید بگوییم به صورت تئوری هر کلمه هزینه خاص خود را دارد).

سپس کلید واژه های مورد نظر خود را در بخش مورد نظر و در هر سطر یک عدد را وارد کنید (پیدا کردن این کلمات طبق یک تحقیق گسترده و استفاده از ابزارهایی مانند Keyword Planner توصیه می شود). حالا با انتخاب گزینه Save and Continue به مرحله ساخت تبلیغ می رویم.

قبل از آن باید تذکر دهیم بودجه شما در تبلیغات حرف اول را می زند. به عنوان مثال اگر روزانه به جای 135 لیر می توانید تنها 45 لیر هزینه کنید، منطقی است که بودجه خود را روی کلمات کلیدی با هزینه کمتر سرمایه گذاری کنید تا تبلیغ شما بیشتر نشان داده شود. اگر با بودجه محدود کلمات کلیدی گران را انتخاب کنید، نه تنها سریع تر تمام می شود بلکه تبلیغتان در طول روز به جای 24 ساعت فقط چند ساعت نشان داده خواهد شد.

خب به صفحه ساخت اولین تبلیغ رسیدیم. در این بخش باید پارامترهای گوناگونی را برای ساخت یک تبلیغ پر کنید که عبارتند از:

Final URL: لینک صفحه فرود یا لیندینگ پیجتان که تبلیغ به آن جا می رود را در این بخش می گذارید.

هدینگ 1، هدینگ 2، هدینگ 3: تمامی این سه پارامتر به تیتر تبلیغ ربط دارند و برای هر کدام محدودیت 30 کاراکتر را دارید. به عبارت دیگر می توانید برای تیتر تبلیغ خود تا 90 کاراکتر بنویسید. توجه کنید نوشتن دو تیتر اول الزامی است.

Description 1 و Description 2: این بخش همانطور که نشان می دهد برای توضیحات تبلیغ است که هرکدام محدودیت 90 کاراکتر دارند و نوشتن یک توضیح ضروری است که ما توصیه می کنیم هر دو را پر کنید.

در پایان دکمه Done را بزنید.

اگر دوست دارید تبلیغات دیگری همچنین بنویسید و در پایان Save and Continue را انتخاب کنید. تمام شد! حالا روی دکمه Continue to Campaign کلیک کنید تا با ورود به اولین کمپین خود اطلاعات آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات در گوگل انتخاب کنید گوگل ادوردز روی گزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901822

دیگر خبرها

  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید