Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها با ارسال نامه‌ای به دبیر هیئت دولت با اشاره به اینکه آئین نامه‌های شوراهای کشور عمدتاً در سال‌های ۷۸ و ۸۴ به تصویب رسیده است خواستار اصلاح آئین نامه‌های مذکور به منظور امکان برگزاری جلسات شوراها و کمیسیون‌ها به صورت غیر حضوری و یا ویدئو کنفرانس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه رئیس شورای عالی استان‌ها به دبیر هیأت دولت به شرح ذیل است:

"جناب آقای دکتر حسین صراف
دبیر محترم هیأت دولت
با سلام و احترام
همانگونه که استحضار دارید؛ آئین نامه‌های داخلی شوراهای اسلامی در همه سطوح؛ شامل شورای عالی استان‌ها، شورای استان، شهرستان، بخش و روستا مصوب هیئت دولت می‌باشد. این آئین نامه‌ها مبنای اداره جلسات، رأی‌گیری تصمیم‌گیری شوراها بوده و به واسطه اقتضائات سال‌های گذشته به تصویب هیأت دولت‌رسیده است. متأسفانه در این آئین نامه‌ها مقرراتی در خصوص نحوه و چگونگی تشکیل جلسات در شرایط خاص و ویژه مانند شرایط حاضر (بیماری کرونا) که عملاً برگزاری جلسات حضوری امکان پذیر نمی‌باشد، پیش بینی نگردیده است.
از سوی دیگر لزوم استقرار امور و خدمات عمومی به وسیله شوراها جلوگیری از تعطیلی امور عمومی از طریق برگزاری جلسات تصمیم‌گیری در راستای اصل یک صدم قانون اساسی پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به اقتضائات محلی نیز مهم و انکار ناپذیر است. "

در ادامه این نامه آمده است: لذا از آنجا که آئین نامه‌های مذکور عمدتاً مصوب سال‌های ۷۸ و ۸۴ هیأت وزیران است در آنها پیش بینی امکان برقراری جلسات شوراهای مذکور و کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه آنها به صورت غیر حضوری (برخط) و یا ویدئوکنفرانس به عمل نیامده است، اعمال اصلاحیه در آئین نامه‌های مذکور ضروری به نظر می‌رسد. از این رو خواهشمند است چنانچه اصلاحیه یا تصمیم جدیدی در این خصوص از سوی هیأت محترم دولت اتخاذ گردیده است اعلام تا بر اساس آن اقدام گردد. در غیر این صورت اصلاح آئین نامه‌های مربوطه و دارای اولویت که به پیوست این نامه ارسال می‌گردد و با فوریت و ضرورت در دستور کار هیأت محترم وزیران قرار گیرد.

کد خبر 4901532 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی الویری شورای عالی استان ها شورای شهر تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهر تهران فاصله گذاری اجتماعی قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی آموزش مکمل طرح ترافیک ضدعفونی برگزاری جلسات آئین نامه آئین نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد