Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداران بخش کشاورزی مواردی را توصیه کرد که با توجه به شرایط آب و هوایی فصل بهار و  برای جلوگیری از سرمازدگی و آفت در مزارع خود به آنها توجه کنند.  

 پایش شته مومی در مزارع کلزا و در صورت مشاهده و نیاز، تسریع در مبارزه با آن با نظرکارشناسان جهادکشاورزی و تسریع در مبارزه با علف‌های هرز مزارع (به‌ ویژه گندم و کلزا) تا فردا پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹  از مواردی است که اداره کل هواشناسی استان به آن تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پایش آفت سن مادر در مزارع غلات مناطق گرمسیری استان و بازدید اماکن زمستان گذرانی سن گندم،  پایش زنگ گندم در مزارع غلات و در صورت نیاز و صلاحدید کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به مبارزه با آن و  شرایط مناسب برای انجام کوددهی، محلول ‌پاشی و سمپاشی مزارع تا روز پنج شنبه ۲۸ فروردین از دیگر موارد اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: آماده سازی و تهیه بستر برای کشت‌های بهاره پس از گاو رو شدن زمین،  تنظیم دما و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به نوسانات دمایی هوا و ابرناکی هوا در اواخر هفته و اوایل هفته نخست اردیبهشت ۹۹ از جمله مواردی است که کشاورزان بادی آن را در دستور کار قرار دهند.

 بازدید و مرمت سازه و پوشش گلخانه ‌ها با توجه به وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید و بارندگی روزهای گذشته و انجام کوددهی، محلول پاشی و سمپاشی باغات با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا فردا پنج شنبه نیز الزامی است.  

هرس شاخه‌های شکسته و آفت زده درختان و انجام بهداشت عمومی باغات،  انجام علف زنی باغات، انجام هرس باغات انگور،  پایش شته درختان میوه و در صورت لزوم مبارزه با آن و مبارزه با شانکر باکتریایی درختان گردو در ساعات بدون باد و بارندگی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

اداره کل هواشناسی استان در ادامه از کشاورزان خوسته است: تنظیم دما و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها با توجه به نوسانات دمایی،  خودداری دامداران و عشایر از چرای دام در مراتع با توجه به خیس بودن زمین و برای جلوگیری از تخریب مراتع و رعایت جوانب احتیاط عشایر و دامداران در هنگام عبور از مناطق مرتفع را با توجه به رخداد رگبار و رعد و برق در روزهای جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ فروردین) به‌ ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان مورد توجه قرار دهند.

انتقال کندوهای زنبور عسل به اماکن مناسب و نزدیک باغات برای تغذیه از گل‌ها و انجام گرده افشانی،  حفاظت از کندوها در برابر وزش باد و بارش‌های رگباری و تنظیم جیره غذایی ماهیان سردآبی و تهویه مناسب استخرها با توجه نوسانات دمایی و احتمال رخداد رگبار و رعد و برق در روزهای جمعه و شنبه هم از موارد مورد تاکید  اداره هواشاسی استان است.  

کد خبر 501583 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری آب و هوا ایران اداره کل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری