Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@15:23:39 GMT

بدترین بحران مالی ۹۰ سال اخیر در حال رقم خوردن است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۲۸۲

بدترین بحران مالی ۹۰ سال اخیر در حال رقم خوردن است

رویداد۲۴ در حالی که دولت‌های سراسر جهان درگیر مبارزه با پاندمی ویروس کرونا هستند، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که اقتصاد جهان بدترین رکود خود از ۱۹۳۰ را تجربه خواهد کرد.

این سازمان که پایگاه آن در واشنگتن قرار دارد اعلام کرد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳ درصد آب خواهد رفت. این دقیقاً برعکس پیش‌بینی قبلی این سازمان در ماه ژانویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن ماه پیش‌بینی شده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری ۳.۳ درصد رشد کند.

گیتا گوپیناس، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، گفت: احتمال اینکه اقتصاد جهانی امسال بدترین رکود خود از ۱۹۳۰ تا کنون را تجربه کند بسیار بالاست. این بحران از بحران مالی بزرگ ۱۰ سال پیش (۲۰۰۸-۲۰۰۹) بسیار بدتر است.

در ماه ژانویه پیش‌بینی شده بود که رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ برابر با ۳.۴ درصد خواهد شد. حالا در پیش‌بینی جدید این رقم به ۵.۸ درصد افزایش یافته است. البته باید در نظر داشت به دلیل اینکه مبنای رشد اقتصادی، وضعیت اقتصاد جهان در سال قبل است، حالا این رشد مبنای کوچک‌تری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:آیا بازگشایی کسب و کارها قبل از پایان پیک بحران ویروس کرونا کار درستی است؟

گوپیناس در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی گفت: این بحرانی است که در آن شوک اقتصادی با سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کنترل نمی‌شود و مشخص نیست که این پاندمی چه موقع به پایان می‌رسد.

آی‌ام‌اف نام این بحران اقتصادی را قرنطینه بزرگ (گریت لاک‌دان) گذاشته است. این در حالی است که بحران اقتصادی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بحران مالی جهانی نام گرفت و بحران اقتصادی دهه ۱۹۳۰ «ناامیدی بزرگ» نام داشت.

منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا صندوق بین المللی پول اقتصاد جهان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز