Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، محمد اله یاری روز چهارشنبه در پیامی ضمن تبریک به عبدالحسین مختاباد نوشت: کسب نشان طلای رقابت‌های ۲۰۲۰ جایزه‌ موزیک جهانی، نشان از دانش، تجربه‌ مفید و توانمندی‌های جناب‌عالی در ارایه‌ چهره‌ بین‌المللی موسیقی ایرانی دارد. در دوره‌ای که بیش از پیش، نیازمند معرفی زوایای پیدا و پنهان هنر ایران اسلامی هستیم؛ موسیقی نقش مؤثر و شایسته‌ در عرصه‌ خطیر دیپلماسی فرهنگی ایفا می‌کند و نام وزین این مرز و بوم پرگهر را طنینی گسترده‌تر می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت جایزه جهانی موسیقی ضمن اعلام تمامی برندگان سال ۲۰۲۰ روی خروجی خود نام و تصویر عبدالحسین مختاباد را نیز در میان نه برنده اصلی جایزه طلایی قرار داده است. مختاباد، نشان طلای رقابت‌های ۲۰۲۰  جایزه موزیک جهانی را  برای اثر «از شرم در حجاب»، کسب کرد. تصنیف شرم در حجاب روی شعری از حافظ با آهنگسازی و خوانندگی مختاباد در آلبوم سایه دوست منتشر شد.

اله‌یاری همچنین به سینا علم که برای نوازندگی در آلبوم «کمانه‌رو» و احمد میرمعصومی برای آهنگسازی آلبوم «نوازش لحظه‌ها» که نشان نقره و حامد حافظی برای تکنوازی سنتور در آلبوم «از برگ‌ها» و شاهین یوسف‌زمانی برای آهنگسازی قطعه «صبح»، نشان برنز را در همین جایزه دریافت کرده‌اند، تبریک گفت.

جایزه جهانی موسیقی به عنوان نهادی معتبر و بین‌المللی برای معرفی موزیسین‌های مستقل از سال ۲۰۱۱ پایه‌گذاری شد و هر ساله به ۹ هنرمند موسیقی نشان طلا، به صد نفر نشان نقره و به ۵۰ نفر نشان برنز اعطا می‌کند. این نخستین بار است که یک ایرانی در این رقابت‌ها، توانسته جایزه طلایی دریافت کند.

برچسب‌ها موسیقی سنتی ایرانی  عبدالحسین مختاباد  دفتر موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی سنتی ایرانی عبدالحسین مختاباد دفتر موسیقی موسیقی سنتی ایرانی عبدالحسین مختاباد دفتر موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس