Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@20:54:57 GMT

بحران کرونا رشد ۱۰ ساله تقاضای نفت را کاملا از بین برد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۹۳۰

بحران کرونا رشد ۱۰ ساله تقاضای نفت را کاملا از بین برد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد انتظار دارد بحران ویروس کرونا ۱۰ سال رشد تقاضای نفت خام را در سال ۲۰۲۰ از بین ببرد، چرا که کشورهای جهان در پاسخ به این پاندمی عملاً ترافیک و اقتصاد خود را تعطیل کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی (آی‌ای‌اِی) در گزارش خود اعلام کرد: پاندمی کرونا شوک غیرمنتظره‌ای در بازار انرژی ایجاد کرده و صنعت حمل‌ونقل را به توقف کامل کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً در همه جای جهان بخش حمل‌ونقل سقوط کرده است. ۱۸۷ کشور و منطقه در جهان محدودیت‌های قرنطینه‌ای وضع کرده‌اند.

آژانس در گزارش خود می‌گوید: حتی با فرض اینکه حمل‌ونقل در نیمه دوم امسال احیا شود، ما انتظار داریم تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۰ بیش از ۹.۳ میلیون بشکه در روز کاهش یابد که این رشد یک دهه تقاضای نفت را از بین می‌برد.

آزانس در گزارش ماهانه خود که به دقت از سوی فعالان بازار انرژی پیگیری می‌شود اعلام کرد تقاضای نفت در ماه آوریل ۲۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به سطحی رسیده است که از سال ۱۹۹۵ بی‌سابقه بوده است.

برای ۳ ماهه دوم انتظار می‌رود تقاضای نفت ۲۳.۱ میلیون بشکه در روز باشد که این از تقاضای سال گذشته کمتر است.

با اینکه پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال بازارها ریکاوری شوند، آی‌ای‌اِی پیش‌بینی کرد این ریکاوری تدریجی باشد و در ماه دسامبر تقاضای نفت همچنان ۲.۷ میلیون بشکه در روز از سال قبل پایین‌تر باشد.

قیمت نفت خام آمریکا در معاملات دیشب بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد و به مرز ۲۰ دلار بازگشت اما نف. برنت تقریباً ۷ درصد سقوط کرد و اندکی از ۳۰ دلار پایین‌تر رفت.

کد خبر 4901621

منبع: مهر

کلیدواژه: نفت خام آژانس بین المللی انرژی نفت ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران کاهش تولید نفت تولید نفت اوپک وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار حقوق و دستمزد سازمان بورس و اوراق بهادار اوپک پلاس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت میلیون بشکه در روز تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان

آفتاب‌‌نیوز :

امین عربپور، ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر اثر گزارش مردمی در ساعت ۱۲:۰۹ دقیقه ظهر امروز (سه شنبه) مبنی بر وقوع حادثه رانندگی رخ به رخ وانت مزدا و کمپرسی در محدوده روستای کریم آباد درمحور زرند به رفسنجان، بلافاصله دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه یکی از سرنشینان وانت که خانم ۷۵ ساله‌ای بود به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست داده بود و راننده وانت که مرد ۸۰ ساله‌ای بود بعد از رها سازی توسط پرسنل اورژانس و انجام اقدامات اولیه جهت ادامه درمان به بیمارستان سینای زرند منتقل گردید که حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

وی افزود: علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد