Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه ربات توانبخشی گام برداری از جمله دستگاه‌های است که در کمک به معلولین و بیماران ناتوان حرکتی بسیار سودمند است و  به علت قیمت بالای نمونه خارجی آن، واردات این دستگاه برای بسیاری از مراکز درمانی آسان نبوده است.

اما یک شرکت دانش بنیان ایرانی این محصول را با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امین اسدی» قائم مقام شرکت دانش بنیان تحرک فن آور رباتیک  در این خصوص گفت: ربات توانبخشی آموزش گام برداری به بیماران سکته مغزی، ضایعه نخاعی، ام اس و... و.   کمک می‌کند تا با با گام برداری به تحلیل رفتن عضلات و مفاصل دچار نشوند.

وی با بیان اینکه، این دستگاه در روند بهبود کیفیت زندگی بیماران مغز و اعصاب نقش درمانی موثری  ایفا می‌کند، راه‌بری این بیماران با استفاده از پرسنل انسانی یک عمل بسیار طاقت فرسا و پرهزینه است و این بیماران سال‌ها روی ویلچر بوده‌اند و غالباً نیز از وزن زیادی برخوردار هستند.

اسدی اظهارکرد: نمونه خارجی این ربات نزدیک به ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد و خرید آن برای بسیاری از مراکز درمانی مشکل است که نمونه داخلی طراحی شده، حداکثر با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می شود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز توان‌خواهان حرکتی به این دستگاه، بیان کرد: به دلیل اینکه بیمه، درمان‌های توانبخشی را پوشش نمی‌دهد، بیشتر مشتریان ما کلینیک‌های خصوصی هستند و این موضوع هزینه قابل توجهی را به خانواده‌های بیماران تحمیل می‌کند.

اسدی می گوید: اگر بیمه‌ها چنین سرویس‌های دانش بنیانی را مورد توجه قرار دهند، به طور حتم مراکز درمان دولتی نیز نسبت به استفاده از چنین فناوری‌های اقبال بیشتری از خود نشان می‌دهند.

برچسب‌ها ربات شرکت دانش بنیان جراحی مغز و اعصاب بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ربات شرکت دانش بنیان جراحی مغز و اعصاب بهداشت و سلامت ربات شرکت دانش بنیان جراحی مغز و اعصاب بهداشت و سلامت گام برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان