Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:54:51 GMT

تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه ها درز کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۵۶۱۹

تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه ها درز کرد

به گزارش ایرنا، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز چهارشنبه ضمن انتشار این تصویر در گزارشی آورده است تصویر این پول هوشمند به رسانه ها درز کرده است.

گزارش خاطر نشان می کند که وجود این تصویر و انتشار آن نشان می دهد که پکن به سمت دراختیار گرفتن یوان دیجیتالی حرکت می کند.

از هم اکنون هویدا است که اگر این پول هوشمند وارد چرخه اقتصاد،  تجارت و زندگی مردم شود استفاده از اسکناس که در چین بسیار کم شده است به حداقل خواهد رسید همچنین احتمال می رود نرم افزارهایی مانند "ویچت" و "علی پی" که الان در چین مورد استفاده قرار می گیرند تغییر ماهیت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نرم افزارهایی که در چین به عنوان کیف پول فعالیت می کنند از این نظر که هویت افراد را زیر نظر می گیرند و در ارایه برخی از خدمات از جمله پرداخت ها برای برخی از اتباع کشورهای دیگر تبعیض قایل شده و یا آنها را از این امکانات محروم کرده اند، باعث نگرانی هایی شده است شمار زیادی از اتباع خارجی در چین برای استفاده از این نرم افزارها برای پرداخت پول با محدودیت مواجه هستند و بخش کیف پول آنها مسدود شده و کسی هم  پاسخگو نیست.

برای همین این افراد در چین برای خریدها و پرداخت ها باید پول نقد داشته باشند و کار برای آنها دشوار شده است زیرا در بسیاری از مکان ها حتی استفاده از پول نقد هم میسر نیست و باید به کیف های پول دیجیتالی متوسل شد.

روزنامه چینی نوشته است آزمایش لازم این پول دیجیتالی روی تلفن های هوشمند برای چندین ماه در چند بانک دولتی چین انجام شده اما زمان رونمایی رسمی از این ارز دیجیتالی کشوری مشخص نشده است.

موسسه تحقیقات ارز دیجیتالی چین که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند در مورد انتشار تصویر پول و یوان هوشمند که تصویری از "مایو تسه دونگ" بنیانگذار چین نو روی آن دیده می شود، اظهار نظری نکرده است.

چین اولین اقتصاد بزرگ دنیاست که دست به انتشار ارز دیجیتالی می زند گفته می شود هدف از درز تصویر پول هوشمند کسب آگاهی بیشتر از نحوه برخورد و نگاه مردم چین به این اقدام است.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها نرخ ارز اقتصاد هوشمند چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز اقتصاد هوشمند چین نرخ ارز اقتصاد هوشمند چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی قاسمی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح ١٠ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند گفت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی درجهت کاهش خطرات طبیعی ازجمله سرمازدگی با نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی در پهنه‌های مختلف شهرستان زرند انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم ناگزیر به استفاده از شیوه‌ها و روش‌های دانش بنیان هستیم، افزود: مدیریت بهتر، بهره‌وری بالاتر، اقتصادی شدن محصول و تولیدات و کاهش ریسک‌های بخش کشاورزی از مزایای استفاده از طرح‌های دانش بنیان است.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: با پیگیری‌های فرماندار و جهاد کشاورزی این اتفاق خوب در شهرستان زرند افتاده است و امیدواریم در همه عرصه‌های کشاورزی بتوانیم با استفاده از دانش، بهره وری را بهبود ببخشیم.

وی افزود: مسائل و مشکلات کشاورزان و درخواست‌های آنان برای استمهال وام‌ها به دلیل سرمازدگی محصول در سه سال اخیر و نبود درآمد کافی پیگیری می‌شود.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور همچنین در خصوص غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی خواستار تسریع در روند پرداخت‌ها شد.

کد خبر 6095123

دیگر خبرها

  • هوشمند برای پرسپولیس در دسترس شد
  • اولین واکنش علی خطیر به برکناری از استقلال
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی