Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای عالی استانها با ارسال نامه‌ای به دبیر هیئت دولت خواستار امکان برگزاری جلسات شوراها و کمیسیون ها به صورت غیر حضوری و یا ویدئو کنفرانس شد.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر حسین صراف

دبیر محترم هیات دولت

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید؛ آیین نامه های داخلی شوراهای اسلامی در همه سطوح ؛ شامل شورای عالی استانها، شورای استان، شهرستان، بخش و روستا مصوب هیئت دولت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین نامه ها مبنای اداره جلسات، رای گیری و‌تصمیم گیری شوراها بوده و به‌ واسطه اقتضائات سال های گذشته به تصویب هیات دولت‌رسیده است. متاسفانه در این آیین‌ نامه ها مقرراتی در خصوص نحوه و‌ چگونگی تشکیل جلسات در شرایط خاص و‌ ویژه مانند شرایط حاضر (بیماری کرونا) که‌ عملا برگزاری جلسات حضوری امکان پذیر نمی باشد ، پیش بینی نگردیده است.

از سوی دیگر لزوم‌ استقرار امور و خدمات عمومی به وسیله شوراها ‌‌جلوگیری از تعطیلی امور عمومی از طریق برگزاری جلسات و‌تصمیم گیری در راستای اصل یکصدم قانون اساسی ‌پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی ، عمرانی، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم‌ با توجه به اقتضائات محلی نیز مهم و انکار ناپذیر است .

لذا از آنجا که آیین نامه های مذکور عمدتا مصوب سال های ۷۸ و ۸۴ هیات وزیران است در آن ها پیش بینی امکان برقراری جلسات شوراهای مذکور و‌کمیسیون ها و هیات رییسه آن ها به صورت غیر حضوری (برخط) و یا ویدئو‌کنفرانس به عمل نیامده است، اعمال اصلاحیه‌ در آیین نامه های مذکور ضروری به نظر می رسد. از این رو خواهشمند است چنانچه اصلاحیه یا تصمیم جدیدی در این خصوص از سوی هیات محترم دولت اتخاذ گردیده است اعلام تا بر اساس آن  اقدام گردد. در غیر این صورت اصلاح آیین نامه های مربوطه و دارای اولویت که به پیوست این نامه ارسال می گردد و با فوریت وضرورت در دستور کار هیات محترم وزیران قرار گیرد.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HwE برچسب ها: شوراهای اسلامی ، مرتضی الویری ، حسین صراف ، جلسات غیرحضوری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شوراهای اسلامی مرتضی الویری حسین صراف جلسات غیرحضوری برگزاری جلسات آیین نامه آیین نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد