Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:48:05 GMT

۸۴ درصد اصناف قزوین در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۶۲۸

۸۴ درصد اصناف قزوین در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن کولجی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی اصناف در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: سایت سلامت ظرفیت کم و نواقصی هست که باید برطرف شود.

وی افزود: حدود ۸۴ درصد اصناف در سامانه سلامت ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده اند و تا پایان هفته اکثر اصناف مشارکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولجی تصریح کرد: می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را چاپ کرده و در اختیار اصناف قرار داد تا بتوان نکات مهم را رعایت کرد.

وی اظهار داشت: همه تلاش اتاق اصناف استان این است که بتوانیم تمهیداتی را مهیا کنیم تا فعالیت همه اصناف به تدریج با رعایت موارد بهداشتی آغاز شود و در این عرصه تفاوت قائل شدن بین صنوف می‌تواند تنش زا باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف استان قزوین یادآور شد: برای نمونه فعالیت رستوران‌های برای عرضه غذای بیرون بر آزاد شده اما اغذیه فروشی‌ها منع شده اند در حالی که این گروه هم می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد طرح شده و فعالیت کنند.

بهرامی از اتحادیه نانوایان هم گفت: در طول دوران فراگیری بیماری کرونا همه نانوایان مشغول فعالیت بودند و تیم بهداشت اطلاعات لازم را دادند و همه آن را رعایت کردند هر چند مشکلاتی هم دیده شد.

وی گفت: تاکنون ۴۰ میلیون تومان ماسک و اقلام بهداشتی میان نانوایی‌ها توزیع شده و با رعایت نکات بهداشتی خوشبختانه تاکنون هیچ کارگری دچار بیماری کرونا نشده است.

بهرامی افزود: مشکل ما زیاد است و در شرایطی که با هزینه‌های شخصی و اتحادیه دستکش یک بار مصرف در اختیار نانوایان قرار گرفته و کارت خوان هم تهیه شده اما برخی شهروندان رعایت نمی‌کنند و گاهی درگیری هم ایجاد می‌شود که باید فرهنگ سازی کنیم.

دایی دایی از اتحادیه قصابان هم گفت: مردم اطلاعات کافی ندارند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این موضوع با کمک رسانه‌ها باید فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: از زمان بسته شدن بازار قزوین میزان مراجعه مردم به بازارچه سپه بیشتر شده که باید این وضعیت کنترل شود.

صادق پور از اتحادیه میوه فروشان هم تصریح کرد: در میوه فروشی‌ها از اقلام بهداشتی کمتر استفاده می‌شود و سایر اصناف هم دچار بحران مالی هستند که باید کمک کنیم همه فعال شوند.

هاشمیان از صنف عطاران هم اظهار داشت: برخی از مردم نکات بهداشتی را در مراجعه به مراکز خرید رعایت نمی‌کنند و گاهی فرصت طلبان هم با یک تبلیغ در مورد برخی میوه‌ها موجب لیمو افزایش چند برابر قیمت‌ها شده است که باید جلوی آن گرفته شود.

خانم نادری نماینده مدیریت بهداشت استان هم گفت: شرایط حاضر خاص است و نیازمند همکاری تیمی هستیم تا موارد بهداشتی رعایت شود.

وی بیان کرد: شروع کار اصناف در مرحله دوم با ثبت نام در سامانه سلامت آغاز شده است هر چند فقط ثبت نام مجوز کار نیست و باید سایر مراحل قانونی آن هم طی شود.

نادری تصریح کرد: از شنبه بازرسی را با جدیت آغاز می‌کنیم و اگر صنوفی مسائل بهداشتی را رعایت نکنند با آنها برخورد می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اتحادیه نانوایان استان قزوین فرهنگ سازی ماسک اصناف بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور