Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:15:11 GMT

پیش بینی افزایش ۱۰میلیون راس به جمعیت دام سبک کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۶۹۲

پیش بینی افزایش ۱۰میلیون راس به جمعیت دام سبک کشور

منصور پوریان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش دام سبک کشور باتوجه به بارندگی های مناسب در سال آبی جاری و شرایط مناسب آب و هوایی یک رکورد جدید محسوب می‌شود.
وی گفت:چنانچه برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد افزایش زایش دام سبک(گوسفند وبز) کشور، منجر به ایجاد تعادل در قیمت گوشت قرمز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوریان با بیان اینکه قیمت گوشت قرمزدر کشور همچنان با سودجویی واسطه ها و واحدهای بسته بندی و فراوری گوشت بالا است افزود: بهای گوشت گوسفندی در قصابی‌ها با توجه به هزینه‌های تولید و نگهداری نباید بیشتر از ۷۰۰ ریال باشد ولی هم اکنون اینگونه نیست و در این میان هم تولیدکننده و هم مصرف کننده متضرر می‌شوند.

افزایش ۲ میلیون راسی دام سنگین
رییس شورای تامین دام کشور گفت: جمعیت دام سنگین(گاو و گوساله ) تا پایان فصل بهار از ۹.۵میلیون به ۱۱.۵میلیون راس و گاومیش از ۲۲۰هزار به ۳۷۰هزار راس خواهد رسید که در این بخش نیز جمعیت دام سنگین کشور یک رکورد جدید را تجربه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تولید دام سبک و سنگین بیش از نیاز داخلی است افزود: برای پیشگیری از ضرر و زیان دامداران به ناچار باید دام مازاد صادر شود که متاسفانه شرایط برای این کار با توجه به توقف صادرات به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان پذیر نیست.

۱.۳میلیون راس دام مازاد بر نیاز
رییس شورای تامین دام کشور گفت:هم اکنون حدود یک میلیون راس دام سبک و ۳۰۰هزار راس دام سنگین مازاد است که با پایان دوره زایش در فصل بهار، تعداد مازاد بر نیاز نیز افزایش خواهد یافت.
پوریان با بیان اینکه پرواربندی و نگهداری دام سنگین برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست و برای دامدار هزینه دارد از دولت خواست مجوز صادرات دام رابلافاصله پس از فروکش کردن ویروس کرونا و بازشدن مرزها و گمرک‌های کشور صادر کند تا صنعت دام کشور بیش از این آسیب نبیند.

کاهش ۶۵درصدی مصرف گوشت قرمز
پوریان با اشاره به پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا درکشور گفت: برآوردهای نشان می‌دهد در ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ مصرف گوشت قرمز به علت تعطیلی مصرف کنندگان عمده گوشت همچون رستوران‌ها و تالارهای عروسی تا ۶۵درصد نسبت به دوره گذشته کاهش داشته است.
وی گفت:هم‌اکنون انبارهای ذخیره‌سازی مرغ منجمد داخلی وگوشت قرمز منجمد وارداتی به علت کاهش مصرف مواد پروتئینی پر است ضمن آنکه تولید گوشت قرمز و مرغ کشتار روز نیز روندی رو به افزایش داشته است.
پوریان افزود: شیوع بیماری کرونا صدمات و آسیب‌های زیادی به تولیدکنندگان گوشت کشور وارد کرده است که امید است با بازگشت شرایط عادی به کشور ، شاهد رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری در این بخش مولد باشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا رستوران ها سرمایه گذاری گمرک گوشت گوشت قرمز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دام سنگین گوشت قرمز دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش ازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی استان در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغ داران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

کد خبر 6090819

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟