Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@04:56:36 GMT

تاکید حماس بر حمایت از زندانیان فلسطینی در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۷۵۳

تاکید حماس بر حمایت از زندانیان فلسطینی در عربستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با «معن بشور» رئیس انجمن عربی و بین المللی به خاطر عدالت در خصوص فلسطین و خالد السفیانی هماهنگ کننده کنگره ملی اسلامی تلفنی گفتگو کرد.

هنیه در این تماسها، آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین و خطرات واقعی به سبب اشغالگری صهیونیستی و طرحهای یهودی سازی و شهرک سازی در قدس شریف و دیگر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه پس از طرح معامله قرن ترامپ را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنیه همچنین این دو مقام عربی را در  جریان اوضاع ملت فلسطین و رنج آنها در نوار غزه تحت محاصره و دیگر مناطق اشغالی فلسطین و اردوگاهها و تبعیدگاه ها در سایه شیوع کرونا قرار داد.

همچنین اوضاع اسیران دربند اشغالگران صهیونیستی و پرونده بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان در این تماسها بررسی شد و هنیه تاکید کرد حماس هرگز اسیران و بازداشت شدگان نزد دشمن صهیونیستی یا برخی کشورهای عربی را تنها نخواهد گذاشت.

هنیه همچنین بر لزوم پایان شکاف و یکپارچه شدن صفوف فلسطینی و بازسازی و فعال سازی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و چنگ زدن به حقوق و اصول ملی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین بر اهمیت یکپارچه شدن تلاشهای امت اسلام و ضرورت فعال سازی نقش سازمانها و کنگره های مردمی برای مقابله با معامله قرن و حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟