Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:21:52 GMT

سرمایه‌گذاری در بورس به خانوارهای ایرانی راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۷۷۶

سرمایه‌گذاری در بورس به خانوارهای ایرانی راه یافت

یک کارشناس بورسی گفت: در حالی که خانوارهای ایرانی به طور سنتی در بازار طلا و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کردند، اما سرمایه‌گذاری در بورس هم کم کم به سبد سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» با تمام زیرمجموعه خود عرضه اولیه شد که ۸ درصد از این سهام جهت عرضه به سهامداران خرد و ۲ درصد نیز جهت عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان مشارکت در بورس امروز صورت گرفت، به طوری که ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر در این عرضه شرکت کردند. میزان عرضه امروز ۸ میلیارد سهم به میزان  ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که به هر کد ۳۶۳۷ سهم اختصاص یافت. از این میزان ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم جهت عرضه به عموم و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم جهت عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری در روز شنبه آینده عرضه اولیه شد. با انجام این عرضه ۶۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ارزش بازار افزوده شد.

در این رابطه امیر تجریشی امروز در یک گفت‌گوی زنده با شبکه خبر گفت: امروز با عرضه 10 درصد سهام شستا شاهد رکورد حضور 2 میلیون و 70 هزار معامله‌گر در بورس تهران بودیم که کسانی که با بورس سروکار دارند ارزش این عدد را می‌دانند، یعنی اینکه بازار سرمایه به خانواده ایرانی وارد شده است و 2 میلیون نفر امروز سهام شستا خریدند و به این طریق نقدینگی قابل توجهی توسط بورس جذب شده است که اگر این پول جمع نمی‌شد به بازارهای دیگر رسوخ پیدا می‌کرد و شوک قیمتی حاصل می‌شد و این قدم بسیار خوبی است.

* قدمهایی برای توسعه بازار سرمایه

وی افزود: طبق گفته وزیر اقتصاد در آینده سه صندوق قابل معامله بورسی ETF در حال برنامه‌ریزی برای عرضه در بورس هستند و قدم‌های خوبی برای توسعه بازار سرمایه برداشته می‌شود. مردم قبلاً فقط در مسکن، ارز، سکه و طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند، اما امروز بورس هم یکی از محل‌های سرمایه‌‌گذاری مردم شده است.

تجریشی با بیان اینکه با ارزهای اولیه نقدینگی از جامعه جمع می‌شود گفت:‌البته هیجان پول جدید در بازار سرمایه اتفاق مثبتی است و با حضور شرکت‌ها در بورس در واقع نورافکن بازار سرمایه وارد اتاق تاریک این شرکت‌ها می‌شود صورت‌های مالی شستا در سامانه اطلاعت ناشران بورس، کدال برای سهامداران و تحلیلگران ارائه می‌شود.

وی افزود: اگر نوسان شدید قیمت سهام روی دهد، شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری می‌توانند از مدیریت ارشد شستا بپرسند و البته هر کس که یک سهم شستا را هم داشته باشد امکان سؤال از مدیریت شستا پیدا می‌کند و همه سهامداران سالی یک بار حداقل می‌توانند در مجمع عمومی سؤالات و ابهامات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد آینده پژوهی فعالان اقتصادی بخشودگی مالیاتی سرمایه گذاری بازار سرمایه جهت عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳