Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@03:19:09 GMT

بخشودگی 100 درصدی جریمه های دیرکرد پرداخت مالیات

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۸۵۴

بخشودگی 100 درصدی جریمه های دیرکرد پرداخت مالیات

ساعت 24 --پیرو اقدامات و پیگیری دبیرخانه کمیته ماده 12، بخشودگی 100 درصدی جرائم دیرکرد پرداخت مالیات از طریق اوراق تسویه خزانه در بازه زمانی درخواست تهاتر بخش خصوصی با دولت، تا زمان اجرای تهاتر توسط سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد

.موضوع "حذف جرائم دیرکرد در پرداخت مالیات از طریق اوراق تسویه خزانه و ابهامات پیش آمده در خصوص بخشنامه سازمان امور مالیاتی به شماره 87/98/200مورخ 98/09/27 "؛ در کارگروه تخصصی کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مورخ 98/11/15 مورد بررسی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بند (پ) ماده 2 قانون رفع موانع تولید و بند (و) تبصره 5 قانون بودجه سال 98 امکان تهاتر بدهی مالیاتی شرکت ها از محل مطالبات آن ها با دولت فراهم شده است، بدین ترتیب که متقاضی درخواست خود برای تهاتر را به وزارت اموراقتصادی و سازمان برنامه و بودجه تقدیم می کند تا پس از تصویب در هیأت وزیران، اسناد تهاتر صادر شود. در این بین درخواست تهاتر از سوی متقاضی تا تصویب آن در هیئت وزیران، یک بازه زمانی چند ماهه طی می شود که خارج از عهده متقاضی است. سازمان امور مالیاتی نیز بخشنامه‌ای را به شماره 200/98/87 مورخ 98/9/27 صادر نموده و طی این بخشنامه، تهاتر را نیز مانند پرداخت نقدی مشمول بخشودگی قرار داده بود، لیکن برخی گزارش های دریافتی در دبیرخانه کمیته ماده 12 نیز حاکی از جریمه شدن مودیان مالیاتی به واسطه تاخیر ایجاد شده در تحویل اسناد تهاتر به سازمان امور مالیاتی بود.

در این خصوص دبیرخانه کمیته ماده 12 اقدام به طرح موضوع در جلسه کارگروه تخصصی مالیاتی و سپس تنظیم استدلالات فعالان بخش خصوصی و استعلام از سازمان امور مالیاتی نمود که خوشبختانه منجر به دریافت پاسخ رسمی از معاونت حقوق وفنی سازمان امور مالیاتی شد، بدین ترتیب که "وفق مفاد بند (6) بخشنامه شماره 200/98/87 مورخ 98/9/27، کلیه مودیانی که به واسطه مطالبات از دولت (کارفرمایان بخش دولتی) امکان پرداخت بدهی های مالیاتی خود را در موعد مقرر نداشته اند، در صورتی که ظرف یک ماه از تاریخ دریافت وجوه از دولت یا تسویه بدهی از طریق صدور اسناد تسویه خزانه و یا تهاتر به موجب مصوبه هیأت وزیران بدهی قطعی شده خود را پرداخت نمایند، 100 درصد جرائم قابل بخشش آن ها بخشوده می شود. بنابراین بازه زمانی فرایند درخواست تهاتر تا انجام و ابلاغ تهاتر به سازمان امور مالیاتی نیز که به موجب مصوبه هیات وزیران انجام می شود، در شمول مقررات فوق خواهد بود."

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کمیته ماده 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است